GL1800Riders Forums banner

Duurzaamheid van de zwarte afwerking?

336 views 8 replies 5 participants last post by  Billetman  
#1 ·
Hallo allemaal,
Voor eigenaren van motoren met de zwarte afwerking op de motor, hitteschilden, frame etc., hoe goed veegt de zwarte afwerking op na een paar jaar en kilometers?
Ik heb alleen Goldwings gehad met de chromen afwerking en ze bleven er allebei geweldig uitzien, ik vroeg me af hoe zwart zich verhoudt.
Bedankt, Rob

#3 ·
Wat betreft verbleken door de zon, mijn 2018 ziet er prima uit... in de garage bewaard.

Voor het schoonmaken ben ik het eens met @TPL ....maar in tegenstelling tot chroom, kost het minder afnemen na het wassen en laat het niet elke vlek en stip zien (ik heb een HD Dyna met chroom... het kost langer om de Dyna schoon te maken dan de Wing).

Als het een grote zorg is, is Cerakote het beste trimproduct. Ik heb het op mijn truck gebruikt en ben uiterst tevreden.

Hier is een link naar de testresultaten van Project Farm voor trim herstel / back to black

• Like
Reactions: RobNash
#4 ·
Voor zonvervaging ziet mijn 2018 er prima uit...garage bewaard.

Voor reiniging ben ik het eens met @TPL ....maar in tegenstelling tot chroom, kost het minder nawerken na het wassen en laat het niet elke vlek en plek zien (ik heb een HD Dyna met chroom...het duurt langer om de Dyna schoon te maken dan de Wing)

Als het een grote zorg is, is Cerakote het beste trimproduct. Ik heb het op mijn truck gebruikt en ben er uiterst tevreden over.

Hier is een link naar de testresultaten van Project Farm voor trim restore / back to black
Bedankt voor het antwoord, je hebt mijn belangrijkste zorg aangeraakt, namelijk of de zwarte motor enz. zijn "zwartheid" behoudt en niet vervaagt.

#5 ·
Afbrokkelen is een ander punt van zorg, althans bij de modellen van 2020, bovenop de behuizing waar de bougies zich bevinden. Rond de afdichting van het bovenste deel naar het zijdelingse deel is het betreffende gebied. Ik weet alleen dat dit gebeurt bij modellen van 2020.