GL1800Riders Forums banner

Elektrische middenbok

6.9K views 21 replies 20 participants last post by  FIRE UP  
#1 ·
Ik ben aan de korte kant van 1,68 m en zet mijn 2018 DCT Tour echt niet graag op de middenbok. Maakt iemand een elektrisch aangedreven middenbok? Bedankt

#6 ·
Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in een van deze. Ik denk dat ze cool zijn. Een paar jaar geleden had een maat van me een BMW en hij reed een parkeerplaats op, drukte op een knop en PRESTO de motor stond op de standaard. Ik denk dat dit vooral handig zou zijn als je de aanhanger trekt. Bijna onmogelijk om de middenbok te plaatsen met de aanhanger eraan.

#19 ·
Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in een van deze. Ik vind ze gaaf. Een paar jaar geleden had een maat van me een BMW en hij reed een parkeerplaats op, drukte op een knop en PRESTO de motor stond op de standaard. Ik denk dat dit vooral handig zou zijn bij het trekken van de aanhanger. Bijna onmogelijk om de middenbok te plaatsen met de aanhanger eraan.
Ik heb in 2004 of 2005 een BMW getest die dit had en het was geweldig. Met mijn vrouw en ik op de motor ging het gemakkelijk op en neer. Ik zou het geweldig vinden als Honda dat 20 jaar later zou doen!
John

#7 ·
Phil, een lid van dit forum, verkoopt een kit die, hoewel niet elektrisch, de hefboomwerking vergroot om de middenbok naar beneden te krijgen. Ik heb er een gekocht en het werkt geweldig. Ik zet mijn 12 GW nu elke keer als ik de garage inrijd op de middenbok.

#14 ·
Phil, een lid van dit forum, verkoopt een kit die, hoewel niet elektrisch, de hefboomwerking vergroot om de middenbok naar beneden te krijgen. Ik heb er een gekocht en het werkt geweldig. Ik zet mijn 12 GW nu elke keer als ik de garage inrijd op de middenbok.
Heeft hij een link? Mijn rug weerhoudt me ervan de mijne op de middenbok te zetten.

#8 ·
Ik ben aan de korte kant van 5'6" en vind het echt niet leuk om mijn 2018 DCT Tour op de middenbok te zetten. Maakt iemand een elektrisch bediende middenbok? Bedankt
Je hebt geen elektrische middenbok nodig om de motorfiets gemakkelijker op de middenbok te zetten. Het maakt niet uit hoe lang of kort je bent, de motorfiets is zwaar en er is veel gewicht nodig om op te tillen.
Ik heb dit gedaan op al mijn 3 wings. Middenbok modificeren en de motor is gemakkelijk op te tillen.
Het enige wat je hoeft te doen is de standaard eraf te halen en dit te doen... Als je het niet zelf kunt doen, breng het dan naar een metaalwerkplaats en zij kunnen het voor je doen. Alle klussen duren niet langer dan 30 minuten.
Op het onderste deel van de standaard zit een buis die de linker- en rechter verticale buizen verbindt. Knip de buizen aan de onderkant van de dwarsbuis af en je hebt twee kleine pijpstukken voor de poten. Knip ze 15 tot 20 mm af en laat de onderste schuivers zitten. Las dan de onderste delen terug waar je ze hebt uitgeknipt. Zet de standaard terug en je kunt zien dat het achterwiel de grond raakt.
Nu heb je minder dan de helft van de druk nodig om de motor op de standaard te zetten. Maar vergeet niet een klein stuk hout onder de standaard te leggen voor het geval je het achterwiel moet verwijderen. Dan kun je wegrijden met de motor op de standaard en kun je hem omhoog tillen met de achteruitversnelling. Ziet er ingewikkeld uit, maar het is eigenlijk heel simpel. Het enige wat je hoeft te doen is de middenbok korter maken.
Veel gemakkelijker dan jezelf uit te rekken...

#9 ·
Ik heb een rit van de middenbok gekocht. Werkt prima. Je kunt de achteruit gebruiken om hem op de bok te zetten of eraf stappen en het handmatig doen. Het is heel gemakkelijk om het handmatig te doen. Zoals iemand anders al zei, heb je een blok hout onder de standaard nodig als je het achterwiel van de grond wilt tillen. Succes.

• Like
Reactions: gkarasik
#10 ·
Ik sneed een vierkant van 6" x 6" uit 3/4" multiplex en zette het achterwiel erop. Het tilde de fiets genoeg op om de middenbok gemakkelijk te kunnen gebruiken. Ik bevestigde een touwtje aan het hout om het eruit te trekken zonder te bukken. Het dient ook als kickstand pad in het zand/zachte grond.

73

#16 ·
Ik sneed een vierkant van 6" x 6" van 3/4" multiplex en zette het achterwiel erop. Het tilde de fiets genoeg op om de middenbok gemakkelijk te maken. Ik bevestigde een touwtje aan het hout om het eruit te trekken zonder te bukken. Het dient ook als zijstandaardpad in het zand/zachte grond.

73
Ik deed hetzelfde, behalve dat ik één uiteinde schuin afsneed zodat de band er gemakkelijker op kon rollen. De mijne is ongeveer 8 inch lang en 6 inch breed en ik heb een 1/2 inch hoge stop op de achterrand geplaatst.

#11 ·
Dat is een heel goed idee, ik ga het nu proberen. Ik zal waarschijnlijk nog steeds de Baker hebben om me door dit rijseizoen te loodsen, maar ik ben van plan om deze winter een Traxxion-ophanging te upgraden en terwijl ik haar gestript heb, zal ik kijken of er een elektrische standaard in kan worden verwerkt. Bedankt

#12 ·
Ik ben aan de kleine kant van 5'6" en vind het echt niet leuk om mijn 2018 DCT Tour op de middenbok te zetten. Maakt iemand een elektrisch bediende middenbok? Bedankt
Jij en ik zijn ongeveer even lang. Hoewel het in het begin moeilijk voor me was, ontdekte ik dat het gebruik van de juiste techniek (voor mij) mijn moeilijkheid bij het in eerste instantie op de middenbok zetten van de motorfiets oploste. Fiets op een vlakke ondergrond; voorwiel recht; standaard dicht bij de fiets en laat de standaard zakken tot deze de grond raakt terwijl u de linkerhandgreep van de passagier vastpakt; strek het rechterbeen en de fiets komt omhoog en de standaard wordt uitgeklapt. Ik ontdekte (voor mij) dat als de grond niet vlak was en vooral als het voorwiel niet recht stond... het uitvoeren van deze actie een hele klus zou zijn... zo niet onmogelijk voor mij.

Hoe dan ook, ik hoop dat je een oplossing vindt die voor jou werkt!

#13 ·
Ik gebruikte een stuk 5/4 plank om die techniek uit te proberen en het werkte feilloos. Trouwens, toen ik vorig najaar mijn kuitspier scheurde, gebruikte ik geen enkele techniek, had haast en nam een ​​snelkoppeling, dus ik was mijn eigen ergste vijand. Nu, dankzij alle feedback, kan ik 'dom repareren', dus ik ga de elektrische standaard van dichterbij bekijken bij het ontwerpen/aanpassen als ik deze winter de ophangingsupgrade doe, ik vind het idee erg leuk, al was het maar omdat het echt cool is. Bedankt Team Goldwing.

#17 ·
Mijn K1200LT had een elektrische standaard. Ja, ik hield van die gimmick. Werkte perfect. Ik was echt verbaasd dat mijn motorfiets uit 2008 het standaard had en het niet eens een aftermarket-optie was voor mijn '21 wing.

Dat gezegd hebbende, de enige keer dat het een probleem is, is als ik in de garage met de motorfiets aan het rommelen ben en geen schoenen draag. Proberen de dikke meid blootsvoets op de middenbok te zetten - uhh, dat raad ik niet aan.

#20 ·
LOL, een oude thread is weer tot leven gekomen.
Image

#21 ·
Woodman10; Ik voel je pijn. Ik heb geworsteld met het op de middenbok zetten van zowel mijn 2002 als nu mijn 2018. Ja, iedereen zegt dat iedereen het kan als je weet hoe... mijn vrienden hebben het me een dozijn keer laten zien... ik ben gewoon te oud/traag om het te leren. Dus, het eerste wat ik op mijn 2018 zette, was een oprijbok. Kon niet geloven hoe gemakkelijk dat het op de middenbok zetten van de motorfiets maakte. Geen klein verschil, het is als dag en nacht anders! Ik raad het iedereen ten zeerste aan.

#22 ·
Woodman10; Ik voel je pijn.
Ik heb geworsteld met het op de middenbok krijgen van zowel mijn 2002 als nu mijn 2018. Ja, iedereen zegt dat iedereen het kan als je weet hoe... mijn vrienden hebben het me een dozijn keer laten zien....ik denk dat ik gewoon te oud/traag ben om het te leren. Dus, het eerste wat ik op mijn 2018 zette, was een ride-off standaard. Kon niet geloven hoe gemakkelijk dat het op de middenbok zetten van de motorfiets maakte. Geen klein verschil, het is als dag en nacht anders! Beveel het ten zeerste aan iedereen aan.
Woodman10,
"....Ik denk dat ik gewoon te oud/traag ben om het te leren...." Welnu, meneer, er zijn hier andere factoren in het spel dan de hersenen. Ik ken uw maat en/of kracht(en) niet en DIE maken een ENORM verschil bij het optillen van een slagschip op de middenbok. Ik ben 72 jaar oud, 1,80 m lang en momenteel op, eh, durf ik te zeggen, 110+ kg. Alleen al door de leeftijd ben ik een flinke hoeveelheid arm-, been- en rugkracht kwijtgeraakt die ik vroeger had toen ik een pup was van een paar duizend jaar geleden. Maar, MAAR, ik heb nog steeds genoeg omvang en uw basis olifantenfysiek, waardoor het optillen van zowel mijn oudere '08 Level II Wing als onze huidige '18 Tour DCT Airbag op de middenbok vrij eenvoudig is.

Veel van ons kunnen hier op het forum beschrijven hoe het moet, maar het daadwerkelijk zien hoe het wordt gedaan, is veeeeeel effectiever in het overbrengen van de techniek. Kleinere, kortere en lichtere rijders zijn zeker in het nadeel als het tijd is om de grote meid op de middenbok te hijsen, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar wij gargantuans hebben ZEKER het voordeel. Ik zal je mijn korte instructies geven over wat voor mij werkt en je kunt ermee doen wat je wilt. Het is vrij simpel.

1. Met de motor al op de zijstandaard, ga naast de linkerkant staan, vrij dichtbij maar zonder enig deel van de motor met je lichaam aan te raken.

2. Zet je rechtervoet op de hendel die deel uitmaakt van de middenbok, je linkerhand op het linker stuur en je rechterhand pakt de linkerhandgreep van de passagier vast met je handpalm naar BUITEN.

3. Gebruik je rechtervoet om die middenbok te laten zakken tot hij de aarde raakt en wieg de motorfiets gemakkelijk van je af en terug naar je toe, zodat je er zeker van bent dat BEIDE voeten van de middenbok contact maken met de aarde en je hem in deze positie houdt.

4. Nu, in één klap, ga letterlijk OP die hendel staan die deel uitmaakt van de middenbok, terwijl je tegelijkertijd aan het linker stuur trekt EN met je RECHTER beenspieren OP die hendel DUWT WAAR JE OP STAAT, en je rechterhand is vastgemaakt aan de passagiershandgreep en TREKT ERAAN OMHOOG. In principe probeer je de afstand tussen de hendel op de middenbok en de passagiershandgreep te verlengen. Het werkt ELKE keer.

Al deze benen, handen, spieren EN je gewicht werken allemaal samen gedurende een periode van ongeveer 1-3 seconden in totaal om die U.S.S. Enterprise op zijn middenbok te hijsen. Oh en trouwens, het is altijd beter als de stuurstangen zo gericht zijn dat het voorwiel zo recht mogelijk naar voren wijst. Als je stuurstangen zelfs maar een beetje gedraaid zijn, probeert de motorfiets zich daadwerkelijk te DRAAIEN terwijl hij omhoog gaat en dat is NIET GOED omdat het extra druk uitoefent op de hefinspanning.

Nogmaals, de maat en het gewicht van een rijder maken zeker een GROOT verschil bij het op de middenbok zetten van een grotere touringmotorfiets.
Scott