GL1800Riders Forums banner

Brandstofgerelateerde problemen?

365 views 13 replies 10 participants last post by  Racer57  
#1 · (Edited)
Heeft iemand ooit problemen gehad met GW dat niet goed liep na een maand of langer te hebben gestaan, puur door slechte brandstof?
strikt

#3 ·
Afhankelijk van de opslagomgeving, de hoeveelheid brandstof in de tank, de kwaliteit van de brandstof van de dealer, enz. kan er watercondensatie of -scheiding zijn geweest (ethanolbrandstof).

Voeg wat techron toe, laat de oude brandstof aftappen als er een aanzienlijke hoeveelheid is, vul deze met verse en rijd.

#10 ·
Sorry, dat was niet duidelijk, heeft u een probleem gehad met brandstof die geen additief had?
Afhankelijk van de opslagomgeving, de hoeveelheid brandstof in de tank, de kwaliteit van de brandstof van de dealer, enz. had u mogelijk wat watercondensatie of scheiding (ethanolbrandstof).

Voeg wat techron toe, laat de oude brandstof leeglopen als er een aanzienlijke hoeveelheid is, vul vers bij en rijd.

#4 ·
Race'rrrr
Zoals de heer Cobb, zoals hierboven vermeld,
zou ik proberen om Techron OF Sea Foam in de brandstoftank te doen (een ounce per gallon/zoals de instructies op de verpakking vermelden) en te zien of dat helpt.... Misschien de oude brandstof uit de tank zuigen als dat mogelijk is...
Laat het ons weten als dit inderdaad helpt!(y)

Ronnie
9/22/25

#5 ·
Mijn eerste vraag is, hoe lang geleden is de brandstof gekocht?
Als de brandstof aan het begin van de opslag is gekocht, dan betwijfel ik of het met de brandstof te maken heeft, MAAR als de brandstof maanden of vele maanden geleden is gekocht, dan heeft u de fiets geparkeerd, kunt u een brandstofprobleem hebben.

#11 ·
Ter info, waarschijnlijk kan het niemand schelen, maar ik heb een paar jaar geleden mijn eigen tests gedaan met verschillende additieven, waarbij ik carburateurkommen vulde met verschillende brandstoffen met en zonder additieven zoals Tectron, Marvel Mystery Oil, Sea Foam, terpentine, Stabil, 2-taktolie, enz. Ik heb ze allemaal geprobeerd, carburateurs lieten staan met verschillende additieven gemengd volgens de aanbevolen percentages. Ik verwachtte volledig dat geen van hen iets zou doen, en mijn verwachte resultaten waren precies dat. Alle carburateurs verdampten alle brandstof zonder nadelige gevolgen.
Vroeger, 45 jaar geleden, werd de brandstof zeker slecht in carburateurs als deze langer dan 6 maanden bleef staan, maar dat lijkt nu niet meer het geval te zijn.
Ik heb carburateurs gehad die verstopt raakten door Stabil als additief te gebruiken 45 jaar geleden na minder dan 6 maanden te hebben gestaan en noem het sindsdien 'slangenolie', en in mijn eigen tests doet het niets, ze doen allemaal niets.