GL1800Riders Forums banner

Heeft iemand een Bullet Brake-apparaat geïnstalleerd?

1 reading
9K views 69 replies 39 participants last post by  Motomandan  
#1 ·
Ik was gewoon benieuwd of iemand op het forum een Bullet Brake op zijn Goldwing heeft geïnstalleerd? Zo ja, hoe bevalt het je? TER INFO; Honda staat niet vermeld op de bestelpagina. Ik heb met de eigenaar gesproken en ze maken deze wel voor Honda's, noteer het gewoon bij het bestellen in de sectie overige opmerkingen. Bill

#70 ·
'18+ Goldwings hebben parkeerremmen die geen gimmick in het remsysteem introduceren (ik zie dat dit een onderdeel is dat een banjo-bout vervangt). Dus, voor $120, waarom zouden we dit willen gebruiken?
De DCT fabrieksparkeerrem vereist constante afstelling. Deze wordt gebruikt in plaats van de fabrieksparkeerrem. Het is een hydraulische vergrendeling die nooit afstelling nodig heeft.

#3 ·
Ik zie er niet veel nut in. Ik heb mijn fiets altijd in de 1e versnelling laten staan als ik hem in de open lucht parkeerde en als ik hem op een helling parkeerde... en op parkeerplaatsen zette ik het voorwiel tegen de parkeerbumpers met de fiets in de 1e versnelling... leuk idee denk ik als je altijd op steile hellingen parkeert, maar parkeren in de 1e versnelling heeft altijd gewerkt zonder dat er een oplossing nodig was. Ik zie gewoon niet hoe ik dit product ooit zou gebruiken om de prijs te rechtvaardigen.

#19 · (Edited)
Ik zie er niet veel nut in. Ik heb mijn motorfiets altijd in de 1e versnelling laten staan als ik hem in de open lucht parkeerde en als ik hem op een helling parkeerde... en op parkeerplaatsen zet ik het voorwiel tegen de parkeerbumpers met de motorfiets in de 1e versnelling... leuk idee denk ik als je altijd op steile hellingen parkeert, maar parkeren in de 1e versnelling heeft altijd gewerkt zonder dat er een oplossing nodig was. Ik zie gewoon niet hoe ik dit product ooit zou gebruiken om de prijs te rechtvaardigen.
Ik ben nieuw met Trikes, en ik voel me NOOIT zeker als ik hem ergens parkeer. (Het is een 2010) Ik weet dat ik hem in de versnelling moet laten staan, maar dat geeft me op de een of andere manier gewoon geen vertrouwen.. Bovendien is mijn trike handrem onbruikbaar gemaakt door voormalige eigenaren door weg te rijden zonder hem los te koppelen. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen, er is geen manier om te onthouden dat hij zelfs maar is ingeschakeld. Alleen al het rijden met je trike naar een winkel kost meer dan $120, en je kunt dit zelf doen.

#4 ·
Uiteraard heeft de nieuwe DCT Goldwing een parkeerrem. Had de mijne afgelopen zomer nodig, maar buiten mijn medeweten was deze niet goed afgesteld en nutteloos.

Gelukkig had ik een sterke elastiek in mijn voorzak die ik gebruikte om de voorremhendel als vervanging vast te houden.

#5 ·
↑↑↑
Wat ze zeiden.

Ik heb geen parkeerrem, ik zet hem gewoon in de versnelling. Dat heeft altijd prima gewerkt.

NCBirdMan

• Like
Reactions: CAWing78
#6 ·
De Bullet Brakes zouden waarschijnlijk alleen interessant zijn voor degenen onder ons met DCT-transmissies. Mijn andere GW's hadden handgeschakelde 5-versnellingsbakken en met de eerste versnelling was het niet nodig om je zorgen te maken over een parkeerrem. De parkeerremmen op onze DCT's zijn iets minder dan geweldig.
Bill

#12 ·
Een handig apparaat als je het nodig hebt. Ik heb het niet nodig, want ik laat mijn motorfiets altijd in de versnelling staan als ik hem parkeer. $120 lijkt me een beetje veel, maar we weten allemaal dat de dollar tegenwoordig steeds minder waard is... 😕
Niet waar. Hij wint elke dag van de EURO!! :cool:

#14 ·
Ik gebruik achteruit als ik op een helling ben, wat zeldzaam is omdat ik in Florida ben.

#21 ·
Ik was gewoon benieuwd of iemand op het forum een Bullet Brake op zijn Goldwing heeft geïnstalleerd? Zo ja, hoe bevalt het je? TER INFO; Honda staat niet vermeld op de bestelpagina. Ik heb met de eigenaar gesproken en ze maken deze wel voor Honda's, noteer het gewoon in de sectie overige opmerkingen bij het bestellen.
Bill
Ik gebruik het op mijn 2021 DCT voor het gebruiksgemak en vertrouw het meer dan de parkeerrem. Gebruik BB-05 voor de juiste pasvorm.

#26 ·
Er is me vaak gevraagd, terwijl we geparkeerd stonden, welke stops of wat onze Trike tegenhoudt om te bewegen en of we niet bang zijn dat hij wegrolt. We wijzen ze op onze Bullet Brake en hoe je met die ingesteld niet meer met die Trike zult bewegen. Er is door velen verteld dat ze naar huis zouden gaan en er een voor hun fietsen zouden bestellen.

#27 ·
Mijn eerste Bullet Brake werkte prima, maar na 8-9 maanden gebruik voelde het een beetje stijf aan (wrijving?) als je het instelde. Ik belde Mark Tilton @ Bullet Brake en vroeg hem wat ik verkeerd deed?
Hij zei dat ze de zuiger onlangs licht hadden herzien en een nieuwe afdichting gebruikten. Zijn volgende zin was: “Gooi het gewoon weg. Ik stuur je een nieuwe op, gratis.” En dat deed hij. Nieuwe is perfect.

#30 ·
Mijn eerste Bullet Brake werkte prima, maar na 8-9 maanden gebruik voelde het een beetje stijf aan
(wrijving?) als je het instelde.
Ik belde Mark Tilton @ Bullet Brake en vroeg hem wat ik verkeerd deed?
Hij zei dat ze de zuiger onlangs hadden herzien en een nieuwe afdichting gebruikten.
Zijn volgende zin was: "Gooi het gewoon weg. Ik stuur je er een nieuwe op, gratis."
En dat deed hij.
Nieuwe is perfect.
Ik dacht dat als er een manier was om dat ding te combineren met een sleutel- of combinatieslot, het een behoorlijk goed antidiefstalapparaat zou zijn.

#34 ·
$120????

Ik kan niet zien hoe het zo duur kan zijn, tenzij het met de hand wordt gedraaid en over een periode van 2 dagen wordt gesmeed.

-Hoge prijs, verkoop er een paar
-Prijs het veel lager en verkoop veel

Ik zie deze niet uit de schappen vliegen.
Een vriend heeft het net ontvangen en zijn bestelnummer was meer dan 100.000. Lijkt redelijk goed te verkopen.

#32 ·
Het hangt ervan af hoe je het bekijkt. Als je fiets/trike van je wegrolt en iets raakt of omvalt, dan zijn die $120 goedkoop. Voor dat bedrag krijg je tegenwoordig niet veel meer.
Eén ding over de Bullet Brake is dat niemand je fiets/trike zal verplaatsen als die rem is gezet.
Wij zijn er zeker van gecharmeerd en zouden hem niet willen missen.

#36 ·
Ik was gewoon benieuwd of iemand op het forum een Bullet Brake op zijn Goldwing heeft geïnstalleerd? Zo ja, hoe bevalt het je? Ter info: Honda staat niet vermeld op de bestelpagina. Ik heb met de eigenaar gesproken en ze maken deze wel voor Honda's, vermeld dit gewoon bij het bestellen in de sectie overige opmerkingen.
Bill
Probleem met de DCT parkeerrem is dat het te gemakkelijk is om weg te rijden terwijl deze aan staat!
Electrical Connection maakt een vergrendeling die voorkomt dat de motor in de versnelling gaat als de parkeerrem is aangetrokken.
Wordt mijn volgende aankoop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#37 ·
Probleem met de DCT-parkeerrem is dat het te gemakkelijk is om ermee weg te rijden!
Electrical Connection maakt een vergrendeling die voorkomt dat de motor in versnelling gaat als de parkeerrem is aangetrokken.
Wordt mijn volgende aankoop.

Probleem is dat de motorfiets nog steeds kan wegrollen of worden geduwd en geladen. Met de Bullet Brake, als je hem hebt ingesteld, zal hij op geen enkele manier rollen of worden geduwd zonder hem los te laten. Als je probeert weg te rijden terwijl hij aan staat, zal hij je motor afslaan of, met een DCT, zal hij gewoon niet bewegen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Helpful
Reactions: Gnarly
#40 ·
Hebben degenen die de BB hebben geïnstalleerd, de lucht uit de remleiding kunnen laten ontsnappen na installatie met behulp van de BB, zoals hun installatievideo suggereert dat op sommige fietsen werkt? Als ik daadwerkelijk een volledige ontluchting van de voorrem moet doen, moet ik een paar speed bleeders halen voordat ik de BB installeer. Ik hoop dat ik na de installatie gewoon een paar keer op de BB-knop kan pompen en klaar ben. :D

#41 ·
Voor degenen die de BB hebben geïnstalleerd, konden jullie de lucht uit de remleiding ontluchten na installatie met behulp van de BB, zoals hun installatievideo suggereert dat werkt op sommige motoren? Als ik daadwerkelijk de voorrem volledig moet ontluchten, moet ik een paar speed bleeders halen voordat ik de BB installeer. Ik hoop dat ik gewoon een paar keer op de BB-knop kan pompen en klaar ben na de installatie. :D
Ja, door hun instructies te volgen door gewoon op de BB-knop te pompen totdat er geen kleine luchtbellen meer opkwamen in het geopende remvloeistofreservoir, ging prima voor mij. Remmen werkt net als voor de installatie.

#43 ·
Ik was gewoon benieuwd of iemand op het forum een Bullet Brake op zijn Goldwing heeft geïnstalleerd? Zo ja, hoe bevalt het je? Ter info; Honda staat niet op de bestelpagina. Ik heb met de eigenaar gesproken en ze maken deze wel voor Honda's, noteer het gewoon bij het bestellen in de sectie overige opmerkingen.
Bill
Heb je er uiteindelijk een geïnstalleerd? Zo ja, gedachten?