GL1800Riders Forums banner

Heeft Honda de grenzen te ver verlegd?

5.2K views 103 replies 45 participants last post by  Roadie  
#1 ·
Ik heb onlangs gelezen over alle problemen met koppakkingen en brandstofverdunning bij de 1.5 en 2.0 liter turbo Honda-motoren in de Accord, Civic en CRV. Ik begin het gevoel te krijgen dat Honda, om aan de nieuwere brandstofverbruiksstandaarden te voldoen, probeert motoren te veel te verlichten en dat eigenaren de prijs betalen in betrouwbaarheid.

Veel van deze motoren halen niet eens 60.000 mijl voordat ze grote motorproblemen hebben. Ik denk dat de tijd dat je 300.000 mijl uit een Honda-motor kon halen, misschien achter ons ligt.

#2 ·
Je zou gedacht hebben dat ze geleerd zouden hebben van alle motorstoringen die Ford had met hun kleine Eco Boost-motoren. Ze gebruikten hetzelfde blokontwerp met de spleet tussen de cilinders voor koeling. De koppakkingen faalden en de motoren begonnen koelvloeistof aan te zuigen en de motoren te vernietigen. De nieuwere zijn opnieuw ontworpen zonder de spleet en vallen niet uit.

#6 ·
Je zou gedacht hebben dat ze geleerd zouden hebben van alle motorstoringen die Ford had met hun kleine Eco Boost-motoren. Ze gebruikten hetzelfde blokontwerp met de spleet tussen de cilinders voor koeling. De koppakkingen faalden en de motoren begonnen koelvloeistof aan te zuigen en de motoren te doden. De nieuwere zijn opnieuw ontworpen zonder de spleet en vallen niet uit.
Ik heb gratis olieverversingen om de 5.000 mijl voor het leven op mijn EcoBoost-grasmaaier (F150 Limited) die bijna 100.000 probleemloze mijlen heeft. Dit is wat de dealer aanbeveelt en ze vervangen het graag elke 5.000 mijl.

• Like
Reactions: BrianG
#4 ·
Ik vraag me af hoeveel van die nieuwe motoren hun olie laten verversen met de juiste intervallen. Vooral voor turbo's. Velen gebruiken de richtlijnen van de fabrikant van 10.000 of zelfs 15.000 mijl. Hoeveel geven dan gas op een turbomotor binnen de eerste paar kilometer na het starten? Velen zorgen niet goed voor hun auto's en gooien er gewoon benzine in en gaan rijden. Hoewel het buiten kijf staat dat de kwaliteit afneemt ten gunste van kostenbesparingen en dat twijfelachtige technologie zoals start/stop wordt opgenomen om aan de voorschriften te voldoen, zonder rekening te houden met de levensduur van de motor en andere componenten.

#7 ·
Mevrouw Wahoo heeft een CRV touring-model uit 2018 (nu 72.000 mijl) met de 1.5 turbo. We hebben wat olieverdunning geconstateerd (zoals vele anderen), dus we zijn begonnen met het verversen van de olie met nog 30-40% olielevensduur over (volgens de onderhoudsherinnering).

Geen garantie dat het geen problemen meer zal hebben, maar het kan helpen 🤷‍♂️

We halen normaal gesproken 200-250k op onze Honda-auto's en SUV's. Wie weet hoe lang de 2018 het volhoudt? Ik heb ook een 2025 Pilot Elite. Duimen voor die (tot nu toe 3 terugroepacties in het eerste jaar).

#8 ·
Het lijkt me gewoon dat fabrikanten proberen te veel vermogen uit een te kleine motor te persen door turbo's op kleine krachtcentrales te zetten en deze vervolgens in een te groot/zwaar voertuig te installeren. Hierdoor moet de motor te hard werken en slijt hij vroegtijdig. Kijk naar de grootte van de lagerkappen en de distributieketting en andere belangrijke componenten in die demontagevideo.

#12 · (Edited)
Het lijkt me gewoon dat fabrikanten proberen te veel vermogen uit een te kleine motor te persen door turbo's op kleine krachtcentrales te zetten en deze vervolgens in een te groot/zwaar voertuig te installeren. Hierdoor moet de motor te hard werken en slijt hij vroegtijdig. Kijk naar de grootte van de drijfstanglagers en -kappen en de distributieketting en andere belangrijke componenten in die demontagevideo. Het lijkt meer op een motor voor een kleine motorfiets in plaats van een auto van volledige grootte.
Ik ben altijd al huiverig geweest voor kleine FI-motoren. Toen ik mijn Silverado kocht, probeerde de verkoper me de 2.7 turbo aan te praten. Het leek erop dat ze er veel van op de parkeerplaats hadden staan. Ik trek een middelgrote speelgoedaanhanger.
Ik heb er een gekocht met de 5.3 V8. Veel vermogen en geen hoge toeren.

#9 ·
Ik heb onlangs gelezen over alle problemen met koppakkingen en brandstofverdunning bij de 1.5 en 2.0 liter turbo Honda-motoren in de Accord, Civic en CRV. Ik begin het gevoel te krijgen dat Honda, om aan de nieuwere brandstofnormen te voldoen, probeert de motoren te veel te verlichten en dat de eigenaren de prijs betalen in betrouwbaarheid.

Veel van deze motoren halen niet eens 60.000 mijl voordat ze grote motorproblemen hebben. Ik denk dat de tijd dat je 300.000 mijl uit een Honda-motor kon halen, misschien achter ons ligt.

Ik heb een 22 CRV die constant benzine in de olie doet. Na 2000 mijl staat het niveau consequent te hoog op de peilstok. Eerste Honda-voertuig voor mij en zeker de laatste. Verder is het prima. De motoren zullen niet veel levensduur hebben

#10 ·
Mijn vrouw rijdt in een 2019 CRV met de 1.5 turbo. Ze heeft momenteel 77.000 mijl, geen problemen met verdunning, maar ze rijdt elke dag 45 mijl enkele reis naar haar werk. Het lijkt erop dat de meeste mensen die dit verdunningsprobleem ervaren, veel korte ritten maken...10 mijl of minder. Ik probeer geen excuses te verzinnen, maar dit is mijn ervaring.

#11 ·
Turbo is een probleem dat wacht om te gebeuren, alleen goed als je leaset of omruilt om de paar jaar...

#25 ·
Turbo alles is een probleem dat wacht om te gebeuren, alleen goed als je leaset of om de paar jaar inruilt...
Hetzelfde geldt voor motorfietsturbo's. In de vroege jaren 1980 probeerde elk van de Japanse fabrikanten een turbo-ontwerp. Elk duurde slechts een paar modeljaren. Ik werd geadviseerd om ze te vermijden vanuit een betrouwbaarheidsoogpunt. Turbomotoren waren meer een gimmick, maar de boost was redelijk gematigd en ze werden gemonteerd op motoren met een gemiddelde cilinderinhoud en de turbo liet het vermogen nog steeds onder de 100 pk.

#13 · (Edited)
Het is gewoon niet Honda… motoren hebben problemen met de kleptrein en nokkenas en het is direct terug te voeren op het gebruik van oliën met lage viscositeit om die 0,001 mpg te behalen die nodig is om aan de EPA-normen te voldoen… er worden fabriekstechnische bulletins uitgegeven om oliën met een hogere viscositeit te gebruiken om storingen te voorkomen. ….. het is niet de techniek die tegen de klanten werkt, maar de EPA en de emissienormen. …. fabrikanten ruilen duidelijk betrouwbaarheid in voor efficiëntie. … het zijn niet alleen auto's … airconditioners in gebouwen zijn nu wegwerp, omdat de condensors en verdampers zo dun zijn dat ze niet gerepareerd kunnen worden en snel defect raken. …. Het was nog maar een paar generaties geleden dat een airconditioner werd gebouwd om 40-50 jaar mee te gaan…. Nu gaan ze misschien 6-10 jaar mee. … het is een efficiëntie-afweging… wat 40 jaar geleden onacceptabel was, is nu de levensstandaard.

#15 ·
Het is gewoon niet Honda… motoren van alle merken hebben problemen met de kleptrein en nokkenas en het is direct terug te voeren op het gebruik van oliën met lage viscositeit om die 0,001 mpg te behalen die nodig is om aan de EPA-normen te voldoen… er worden technische bulletins van de fabriek uitgegeven om oliën met een hogere viscositeit te gebruiken om storingen te voorkomen. ….. het is niet de techniek die tegen de klanten werkt, maar de EPA en de emissienormen. …. fabrikanten ruilen duidelijk betrouwbaarheid in voor efficiëntie. … het zijn niet alleen auto's … airco-units in gebouwen zijn nu wegwerp omdat de condensors en verdampers zo dun zijn dat ze niet gerepareerd kunnen worden en snel defect raken. …. Het was nog maar een paar generaties geleden dat een airco-unit gebouwd werd om 40-50 jaar mee te gaan…. Nu gaan ze misschien 6-10 jaar mee. … het is een efficiëntie-afweging… wat 40 jaar geleden onacceptabel was, is nu de ontwerpstandaard. … en om de een of andere reden vinden mensen dit oké…
Mijn buurman heeft een 6,2 liter Chevy-motor in zijn truck. Hij ontving een terugroepbrief over motorstoringen als gevolg van smeerproblemen met de aanbevolen 0W-20 olie.
GM adviseerde de dealer om de Corvette 0W-40 olie te gaan gebruiken totdat er een oplossing is gevonden.

#16 ·
Ik heb onlangs gelezen over alle problemen met koppakkingen en brandstofverdunning bij de 1.5 en 2.0 liter turbo Honda-motoren in de Accord, Civic en CRV. Ik begin het gevoel te krijgen dat Honda, om aan de nieuwere brandstofnormen te voldoen, probeert de motoren te veel te verlichten en dat de eigenaren de prijs betalen in betrouwbaarheid.

Vele van deze motoren halen niet eens 60.000 mijl voordat ze grote motorproblemen hebben. Ik denk dat de tijd dat je 300.000 mijl uit een Honda-motor kon halen, misschien achter ons ligt.

Alle automerken hebben problemen.

#17 ·
Alle automerken hebben problemen.
Deze kleine turbo's zijn misschien prima voor raceauto's. Ze worden na elke race gereviseerd of vervangen. Gewoon weer een overheidsmand voor gewichtsvermindering.
Zoals het verwijderen van reservebanden en het gebruik van meer plastic carrosseriedelen.

#19 ·
Ik heb onlangs gelezen over alle problemen met koppakkingen en brandstofverdunning bij de 1.5 en 2.0 liter turbo Honda-motoren in de Accord, Civic en CRV. Ik begin het gevoel te krijgen dat Honda, om aan de nieuwere brandstofnormen te voldoen, probeert motoren te veel te verlichten en dat eigenaren de prijs betalen in betrouwbaarheid.

Vele van deze motoren halen niet eens 60.000 mijl voordat ze grote motorproblemen hebben. Ik denk dat de tijd dat je 300.000 mijl uit een Honda-motor kon halen, misschien voorbij is.

Het enige probleem is dat er geen kant op is. Het lijkt erop dat elke fabrikant grote motorproblemen heeft met veel van hun auto's en vrachtwagens. Ik geloof dat de meeste voertuigen die tegenwoordig worden verkocht, mechanisch of elektronisch total loss zullen zijn, lang voordat ze 200.000 mijl bereiken, vanwege de hoge reparatiekosten.

#21 ·
Het enige probleem is dat er geen plek is om je tot te wenden. Het lijkt erop dat elke fabrikant grote motorproblemen heeft met veel van hun auto's en vrachtwagens. Ik geloof dat de meeste voertuigen die vandaag de dag worden verkocht, mechanisch of elektronisch total loss zullen zijn, lang voordat ze 200.000 mijl bereiken, vanwege de hoge reparatiekosten.
Het kostte de bedrijven jaren om de fabrieken opnieuw te ontwerpen en te herinrichten om deze motoren te produceren.
Ik ben het eens met de elektronica. Digitaal dit en dat en 12-15 afzonderlijke computers.
Iedereen wilde een smartphone op wielen. Ik kan me niet voorstellen wat het vervangen van het 30-inch scherm gaat kosten en hoe lang het beschikbaar zal zijn.
Net als tv's wordt het een weggooiproduct.

#22 · (Edited)
Wat in dit alles een beetje verrassend is, is dat deze motoren al ongeveer 7 jaar problemen hebben met de koppakkingen, en dat Honda niets heeft gedaan om het ontwerp te veranderen om het te repareren.

#23 · (Edited)
Wat een beetje verrassend is in dit alles, is dat deze motoren al ongeveer 7 jaar last hebben van deze koppakkingproblemen, en Honda heeft niets gedaan om het ontwerp te veranderen om het op te lossen. Het is één ding om een probleem te hebben met een voertuigontwerp, het is iets anders om het 7 jaar te negeren en er niets aan te doen. Ik ben op zoek naar een nieuwe auto om een oudere Honda te vervangen, en vanwege dit probleem heb ik besloten om naar een ander merk te kijken.
Doe alsjeblieft ook je onderzoek naar dat merk. Ik geloof dat het tijdperk van de lange levensduur voorbij is. Althans in de automobielsector.

#24 ·
Mijn originele Carrier AC-unit ging bijna 30 jaar mee en functioneerde nog steeds toen deze werd vervangen. Ik heb een Kenmore-fornuis dat geweldig werkt en dat in 1994 is geĂŻnstalleerd.

Ik heb erover nagedacht om mijn vrachtwagen te upgraden en mijn buren hebben een reparatiewerkplaats met een hoog volume waar ik af en toe zaken mee doe. Het zijn goede mensen en ze zijn er al een tijdje. Dus, na het lezen van beoordelingen en problemen met tal van merken over variabele kleptiming en cilinderuitschakelingsproblemen, vroeg ik hen waar ik naar op zoek moest gaan en wat ik moest vermijden? Ze weten dat ik over het algemeen een GM-persoon ben, net als zij (geen belediging voor andere merken, maar daar ben ik mee opgegroeid). Ze vertelden me dat als ik een schone 2014 met lage kilometerstand kon vinden, ik die zou moeten overwegen. Kijk eens aan...

#26 · (Edited)
Ik zag iets over de Pontiac Fiero uit 1908 die slechts een oliecapaciteit van drie quarts had. Dit was om een middenmotorplaatsing en ook een gewichtsreductie mogelijk te maken. Olie moest worden gecontroleerd elke keer dat de eigenaar stopte om te tanken. Zelfs de geringste verandering in het oliepeil zou ertoe leiden dat drijfstangen braken, een gat in het motorhuis sloegen, hete olie op de motor en uitlaat sproeiden en branden ontstonden. Dit is slechts een ander voorbeeld van arrogantie en kostenbesparingen die een duidelijk ontwerpfout overwinnen.

• Like
Reactions: ssncob
#28 ·
Mijn vrouw heeft een CR-V uit 2019 en ik ben me bewust van het potentiële probleem van benzine in de olie. Ik geloof dat Honda een softwarewijziging heeft doorgevoerd voor gebieden met een kouder klimaat. Het is de bedoeling dat het toerental bij het starten hoger blijft, zodat de motor sneller opwarmt, en dat zou moeten helpen.

Ik laat de dealer de olie elke 5.000 mijl verversen en ik hoop dat dat voldoende is om te voorkomen dat het probleem zich voordoet. Bij de eerste paar olieverversingen probeerde de dealer me te vertellen dat de onderhoudsklok aangaf dat ik nog geen verversing nodig had. Ik zei dat ze het toch moesten verversen en uiteindelijk stopten ze met vragen te stellen. Ik heb het oliepeil nog nooit gecontroleerd om te zien of het steeg of dat het naar benzine ruikt. Verder zou ik er een catch can op moeten zetten om de koolstofopbouw van de inlaat te houden.

Ik ben van plan de auto nog 6 jaar te houden en dan te upgraden naar een nieuw model dat is afbetaald net als ik met pensioen ga. Hij zal dan waarschijnlijk 120.000 op de teller hebben staan, dus het zal ongeveer tijd zijn dat de motor ontploft door olieverdunding, of dat de CVT-transmissie zichzelf versnippert.

Ik heb een 2016 Accord EX-L 4cil en mijn dochter heeft een 2011 Accord 6cil EX-L, en ik verwacht volledig dat ze voor altijd zullen rijden. Ze krijgen ook elke 5.000 mijl een olieverversing. Ik ben dol op mijn 2016 EX-L. Ik heb in de loop der jaren veel auto's gehad, maar dit is de enige waar ik absoluut graag in rijd. De twee schermen zijn zoveel beter dan proberen alle info op het instrumentenpaneel te proppen zoals in de CR-V van mijn vrouw. Ik ben dol op de tank van 18 gallon en ik haal gemiddeld ongeveer 35,5 mpg.

#30 ·
Alle nieuwe auto's worden gemaakt als een paar schoenen. Gebruik ze een tijdje, dan de vuilnisbak in. Het is echt triest. Alles na ongeveer 2018 is zeker een weggooier in alle opzichten. Daarvoor waren sommigen het wel, sommigen niet, maar na 2018 vergeet het maar.

#33 ·
Ik heb veel van mijn klanten verteld dat ze een gebruikte auto van hun keuze moeten vinden en ervoor moeten zorgen dat deze weinig kilometers heeft. Betaal een paar duizend dollar meer dan in het boek, want dat moet je als je een goede auto wilt en er nog eens 400.000 km mee wilt rijden. Een van mijn klanten heeft een 04 Avalon met 518.000 mijl, geen geklop bij het verversen van de olie vanaf een droge start. Ik ben de enige persoon die eraan heeft gewerkt sinds de OEM-garantie is verlopen, hij heeft 5w30 Castrol, geen olie voor hoge kilometerstand, gewoon ouderwetse dyno-olie, alleen routineonderhoud, geen BS-verkoop voor extra winst.

#34 ·
Ik heb onlangs gelezen over alle problemen met koppakkingen en brandstofverdunning bij de 1.5 en 2.0 liter turbo Honda-motoren in de Accord, Civic en CRV. Ik begin het gevoel te krijgen dat Honda probeert motoren te veel te verlichten om aan de nieuwere brandstofverbruiksstandaarden te voldoen, en dat eigenaren de prijs betalen in betrouwbaarheid.

Ja. Steeds strengere emissie-eisen dwingen tot kleinere motoren. Tegelijkertijd eist de consument meer vermogen, niet minder. Als een fabrikant een motor produceert die aan de emissie-eisen voldoet en duurzaam is, maar niet verkoopt, werkt dat ook niet. Het wordt zo dat we op een garantie van een bepaald type moeten draaien. Dit is duur. Ik heb medelijden met jonge mensen die te maken hebben met huren van meer dan $ 2000 en hypotheken van meer dan $ 3000. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Toyota voor een personenauto. Elke fabrikant heeft storingen, maar Toyota staat goed achter zijn product.

#35 ·
Even afkloppen, maar ik heb een 2016 Honda Civic met de 1.5, en ik heb geen problemen gehad. Ik rijd er behoorlijk hard mee, ben niet bang om de toeren op te voeren, en doe het onderhoud wanneer de auto het me vertelt, wat wel eens 12.000 km voor een olieverversing is geweest. Ik rijd veel snelwegkilometers van en naar mijn werk, ongeveer 65 km per enkele reis. Het enige onderhoud dat ik eerder doe dan zou moeten, is het vervangen van de CVT-olie. Ik wissel die bij de eerste olieverversing van het jaar, en ik denk dat het om de 48.000 km zou moeten gebeuren. Ik heb er momenteel 233.000 km op staan. De kilometerstand is de laatste tijd gedaald sinds ik een nieuwe motorfiets heb gekocht voor woon-werkverkeer, dus we zullen zien hoe hij reageert als hij maar één keer per week wordt gereden. Ik woon ook in Mississippi, dus als het een probleem is dat door koud weer wordt veroorzaakt, dan kan dat de reden zijn.

#38 ·
EN jullie lachen me allemaal uit omdat ik een olie- en filterverversingOHLIC ben! :devilish: Ik zal die vuile olie blijven vervangen, ruim voordat het boek beweert..........:sick: Ik doe al mijn eigen olieverversingen, in mijn garage, (dus kosten/arbeid) is geen probleem, en ik heb mijn garage en al mijn gereedschap bij de hand en klaar voor olieverversingen.... 3,9 quarts/& oliefilter, staat er altijd te wachten op de wissel.. Ik ververs mijn olie altijd na een goede lange rit, als het extreem heet is, en het stroomt veel sneller... Ronnie 7/31/25

#39 ·
EN jullie lachen me allemaal uit omdat ik een olie- en filterwisselOHLIC ben! :devilish:
Ik zal die vuile olie blijven vervangen, ruim voordat het boek beweert..........:sick:

Ik doe al mijn eigen olieverversingen, in mijn garage, (dus kosten/arbeid) is geen probleem, en ik heb mijn garage en al mijn gereedschap bij de hand en klaar voor olieverversingen.... 3,9 quarts/& oliefilter, ligt er altijd te wachten op de wissel.. Ik ververs mijn olie altijd na een goede lange rit, als het extreem heet is, en het stroomt veel sneller...

Ronnie
31-7-25
Ron, het is een Goldwing. Zelfs met alleen door Honda aanbevolen olieverversingen zal hij nog steeds draaien lang nadat jij en ik deze planeet hebben verlaten.