GL1800Riders Forums banner

HJC SMART 21b

2.1K views 14 replies 7 participants last post by  epretorious  
#1 ·
Hallo allemaal, ik vraag me af of iemand hier de HJC SMART 21b helmcommunicators heeft gebruikt met hun Wings uit 2018 en nieuwer? Ik ben op zoek naar informatie uit de echte wereld over of het goed werkt met Apple CarPlay, waardoor alle spraakopdrachten etc. mogelijk zijn, terwijl tegelijkertijd een gemakkelijke conversatie met je passagier mogelijk is. We willen upgraden naar de HJC RPHA 91 helmen en die hebben een ingebouwde integratie met de smart 21b en 50b, de 50b heeft mesh-mogelijkheden, maar kost hier in Canada 190 dollar meer dan de 21b. Ik maak me zorgen dat onze huidige low-end Cardo spirits ons in staat stellen om verbinding te maken met de wing en CarPlay met spraak te bedienen, maar we kunnen onze apparaten niet op hetzelfde volume instellen en wanneer we de praatfunctie activeren om met elkaar te praten, word ik uit CarPlay etc. gezet en moet ik stoppen, het apparaat uitzetten, de telefoon loskoppelen en helemaal opnieuw beginnen om weer aan de praat te komen.

#2 ·
Als je de helmen krijgt. Zorg ervoor dat ze goed passen als je ze koopt. Ik heb in april een nieuwe 91-serie hjc gekocht. Ik probeer sindsdien de juiste wangkussens ervoor te kopen. Overal uitverkocht. Contact opgenomen met hjc en ze zeiden dat ze tot 2 augustus niet op voorraad zouden zijn. Ze zijn nog steeds niet op voorraad. Nu beantwoordt hjc mijn e-mail of telefoontjes niet.

#3 ·
Hoewel ik geen commentaar kan geven op uw headsets, kan ik wel zeggen dat ik onlangs een nieuwe i91-helm heb gekocht en dat deze erg comfortabel is… tot nu toe geen problemen… Ik gebruik momenteel een JM BT05 die niet volledig werkt met de 2018, maar volgende maand komt er een nieuwe headset uit die volledig compatibel zal zijn met de motor… Ik kijk ernaar uit om hem te ontvangen en te bevestigen dat hij alles zal doen wat ik moet doen… Veilig rijden

Scott

#5 · (Edited)
Ik kon niet achterhalen welk bedrijf (Sena, UClear of andere) de Smart 21 B maakt.

Stel voor om de HJC-ondersteuning te vragen.

Als Sena, dan zit het waarschijnlijk wel goed - het is waarschijnlijk als een 20S of iets dergelijks, omdat het geen mesh heeft.

Als UClear, dan werkt het niet met onze Wings. Op basis van de geclaimde batterijduur vermoed ik dat het een UClear is.

Verandering van onderwerp

Beide headsets, de Wing en je telefoon, hebben elk afzonderlijke volumeregelaars voor

Telefoon (dit omvat navigatie, digitale assistenten, podcasts, enz.)
En
Intercom
En
muziek

Tijdens het rijden kun je elke bediening alleen aanpassen als deze actief is. Dit is vooral moeilijk met navigatie-invoer.

Als je stilstaat, kun je de Wing-bedieningselementen aanpassen.
Ga naar Audio-instellingen -> Geluid -> Volume en scroll er doorheen.

Best practice voor de bestuurder
Zet op de headset de telefoon en muziek op maximaal en gebruik de wing om de verschillende volumes aan te passen.

Best practice voor de passagier
Pas de telefoon, intercom en muziek in de headset aan, indien nodig, om de instellingen van de bestuurder te verwerken.

Intercomvolume instellen

Tijdens het rijden, start de intercom. Laat de passagier continu met normale stem praten.
Terwijl ze praat, pas je het volume op je headset aan.
Dan praat je continu en zij past het volume op haar headset aan.

#7 ·
Ik zou voor de 50B gaan vanwege de mesh-mogelijkheden
Modelnummer impliceert ook een nieuwer model / betere functionaliteit

Als 50B deel uitmaakt van de 50S-familie, alleen gebouwd voor die helm, zou het geen problemen moeten hebben zoals je die hebt met je Spirit-headsets

#9 ·
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, we hebben de voorzichtigheid overboord gegooid en net de helmen en de 21b-communicators besteld en hopen op het beste. Ik denk dat de slechte geluidskwaliteit waarschijnlijk vergelijkbaar zal zijn met de Cardo Spirits die we momenteel hebben. We hebben besteld bij Champion helmen in Holland, aangezien ze aanzienlijk goedkoper zijn dan waar dan ook in Canada, we hebben betaald voor de expresverzending dus we zullen waarschijnlijk worden genageld met wat invoerrechten, maar de helmen waren 300 dollar goedkoper per stuk en de headsets 35 goedkoper per stuk, dus wat maakt het uit, gooi de dobbelstenen!

#15 ·
Ik neem aan dat we het over een 2018+ hebben….in het midden boven de dummy-benzinetank, onder de ENTER-knop, zit een AUDIO-knop waarmee je kunt wisselen van luidsprekers naar headset…
Bedankt, @Candy Red Tour DCT Airbag!

Ik heb de knop gevonden; heb er een keer op gedrukt, en toen; merkte dat het luidsprekerpictogram [op het display] veranderde in een headsetpictogram! Daarna: Het was slechts een kwestie van het succesvol koppelen van de headset aan de Wing! (Dit vereist een paar pogingen. Maar ik begrijp dat dat vrij normaal is voor de meeste Wings/headsets.)

Eric P.
Reno, Nevada

#14 ·
Even ter update, we hebben de helmen en communicatie binnen een paar dagen ontvangen, zijn dol op de integratie met de helmen, en de 21bs werken prima, ja de geluidskwaliteit is niet geweldig, maar het is redelijk en beter dan de spirits. Het enige probleem dat we tot nu toe hebben gevonden, is dat wanneer we naar muziek luisteren en een van ons indrukt om te praten, wanneer we indrukken om terug te keren naar muziek, deze veel luider terugkeert en we een paar klikken zachter moeten zetten, een vreemde eigenaardigheid, maar over het algemeen tevreden met onze keuze.