GL1800Riders Forums banner

Sinds de aankondiging van 2025, geen verdere NAV-updates?

9.3K views 86 replies 39 participants last post by  Roadie  
#1 · (Edited)
Nu Honda blijkbaar de GPS NAV-eenheid heeft laten vallen, denkt iemand dat er nog updates zullen komen voor de 18-24-eenheden?
Persoonlijk betwijfel ik het. Waarom zouden ze?

Ik gebruik het niet, maar hoopte wel op een vernieuwing, of op zijn minst een nieuwe kaartenset.
Gelukkig zijn er veel andere opties.
Ik ben erg gecharmeerd van MyRoute App. Zowel de planner als hun app via Apple CarPlay.

#2 ·
Hoe zou men het updaten? Bij de dealer met een USB? Ik heb een 2024 maar verwacht dat het de kaarten van 2018 zijn, maar ik werd nieuwsgierig naar hoe updates werden gemaakt.

#6 ·
Hoe zou je het updaten? Bij de dealer met een USB? Ik heb een 2024 maar verwacht dat het de kaarten van 2018 zijn, maar werd nieuwsgierig naar hoe updates werden gemaakt.
Bedankt, John
De 18-kaart is ongeveer 2 jaar geleden(?) geüpdatet, dus ik denk dat je de nieuwste versie hebt, wat het ook waard is. Ik vind het kleine snelheidslimietbordje dat na de update verscheen wel leuk.

#4 ·
Ik denk dat ze de kaarten zullen updaten... niet elk jaar, maar af en toe. Ik denk dat ze hun 10-jarige toezegging zullen nakomen die ze adverteren.
Dat is waarschijnlijk een goede gok. Ik denk echter dat we de laatste firmware-update hebben gezien die we ooit zullen krijgen.

#7 ·
Ik merkte niet eens dat er geen navigatie op de 2025's zat. Ik werd moe van de erg trage webrespons (ze moeten wel overbelast zijn) en ging niet op zoek naar dingen die veranderd zouden kunnen zijn. Ik gebruik de mijne nooit voor routing, maar ik hou wel van de "u bent hier" eenvoudige weergave van de kaart. Ik denk dat ze verwachten dat telefoonbediening je routingsoftware zal zijn. Alleen al dat ik mijn telefoon niet aan de motor koppel, ik heb er veel meer aan om hem aan mijn Zumo te koppelen. Maar wat maakt dat uit voor mij, aangezien ik toch geen 2025 zal krijgen.

#9 ·
Waar staat dat er geen navigatie is?

van de website:

Navigatie
Elk model is uitgerust met een groot, helder, zeven inch TFT LCD-kleurenscherm om routes en andere navigatie-informatie weer te geven. Bovendien werkt het systeem, omdat het is uitgerust met een gyroscoop, zelfs in een tunnel.
Standaard op: alle uitvoeringen

Voor mij staat er dat er navigatie op elk model zit.

#11 ·

NIEUW VOOR 2025

• Nieuwe kleuren voor alle uitrustingsniveaus.
  • Apple CarPlay en Android Auto kunnen nu draadloos worden gebruikt op alle Gold Wing-versies.
  • Gezien de wijdverbreide adoptie van Apple CarPlay en Android Auto is het native navigatiesysteem van de Gold Wing voor 2025 geëlimineerd.

#13 ·

NIEUW VOOR 2025

• Nieuwe kleuren voor alle uitrustingsniveaus.
  • Apple CarPlay en Android Auto kunnen nu draadloos worden gebruikt op alle Gold Wing-versies.
  • Gezien de wijdverspreide adoptie van Apple CarPlay en Android Auto is het native navigatiesysteem van de Gold Wing voor 2025 geëlimineerd.
  • "Sinds 1975" is toegevoegd aan het Gold Wing-logo dat verschijnt bij de "openingsceremonie" van de meter wanneer de motorfiets wordt ingeschakeld.
  • Op standaardversies voegt een Gold Wing-logo over de zadeltassen en zijkuipen een gedurfde stylingbehandeling toe.
  • Een speciale 50th Anniversary-badge bevindt zich voor de stoel en op de Smart Key, ter herdenking van de belangrijke mijlpaal van de Gold Wing (op alle versies behalve Light Silver Metallic).
  • Voor modeljaar 2025 worden alle Gold Wing-versies in Eternal Gold, Bourdeaux Red Metallic en Matte Black Metallic (niet Light Silver Metallic) geleverd met twee gratis herdenkingsgeschenken: een salontafelboek en een 3D-schaalmodel van 1:12 voor op tafel. Het model toont aan de ene kant een Gold Wing uit 1975 en aan de andere kant een Gold Wing uit 2025.
Ik denk dat de webmensen niet op de hoogte waren van geen Nav meer ....
Image

#18 ·
Ik gebruik de Goldwing-navigatie de hele tijd. Ik plan routes (meestal leuke daglussen op een bestemming) op de Harley Davidson Ride Planner-website. Ik heb ook Myrouteapp.com gebruikt om routes te plannen, maar die van Harley lijkt iets eenvoudiger. Ik heb gemerkt dat het geweldig werkt, zolang je maar genoeg waypoints invoert (de weg verslepen en dan terugzetten, zet een punt op de route waar de motor doorheen gaat). Ik ben er eigenlijk erg blij mee. Sla het dan op een thumbdrive op en steek het in de motor. Het is heel gemakkelijk als je het eenmaal hebt gedaan.

#37 ·
Ik gebruik de Goldwing-navigatie de hele tijd. Ik plan routes (meestal leuke daglussen op een bestemming) op de Harley Davidson Ride Planner-website. Ik heb ook Myrouteapp.com gebruikt om routes te plannen, maar die van Harley lijkt wat eenvoudiger. Ik heb gemerkt dat het geweldig werkt, zolang je maar genoeg waypoints invoert (de weg eroverheen slepen en dan terugzetten, zet een punt op de route waar de motor doorheen gaat). Ik ben er eigenlijk erg blij mee. Sla het dan op een thumbdrive op en steek het in de motor. Het is heel gemakkelijk als je het eenmaal hebt gedaan.
Ik doe hetzelfde en het werkt goed.

#24 ·
Ik vraag me af of Honda ook wijzigingen heeft aangebracht aan de audio-eenheid
Ik gok dat het alleen softwarewijzigingen zijn........
Het zou fijn zijn als dat waar was en ze het aan eerdere eigenaren zouden aanbieden. Ik zou het in een hartslag laden.......de standaard GPS is waardeloos voor mij en draadloze ACP zou fijn zijn.

#23 ·
Dit is een afbeeldingslink van de GW-website uit 2025 die het navigatiesysteem beschrijft.

"Elk model is uitgerust met een groot, helder, zeven inch TFT LCD-kleurenscherm om routes en andere navigatie-informatie weer te geven. Bovendien, aangezien het is uitgerust met een gyroscoop, werkt het systeem zelfs in een tunnel."

Dit navigatiescherm ziet er niet uit als de OEM Navi. Het lijkt op AA of ACP. Dus ja, er is nog steeds het TFT LCD-scherm, maar misschien geen OEM Navi. De website van Honda is dubbelzinnig in de beschrijving van het Navi-systeem. Maakt mij niet uit. Ik ben erg blij met mijn 2018.

#28 ·
Is draadloze CarPlay/AA een software- of hardware-update? Software zou het compatibel moeten maken met oudere motoren.
Er moet hardware bij betrokken zijn. Om draadloze CP/AA te doen, heb je een wifi-hub/router/server/hotspot of iets dergelijks nodig. Ik gok dat de 2025 een extra kleine antenne ergens zal hebben - mogelijk waar de gps-antenne zich momenteel bevindt.

#30 ·
Niet iedereen heeft onbeperkte data op zijn telefoon, wat een vereiste zou zijn om ACP als navigatietool te gebruiken. Ik heb geen onbeperkte data en ik vind de navigatie op mijn 2020 Tour prettig om gewoon te zien waar ik ben en niet voor routing.
Niet per se.....
Ik heb geen onbeperkte data en ik gebruik ACP en stream tegelijkertijd XM, de gebruikte data is zo klein dat het helemaal geen probleem is.

#35 · (Edited)
Ik gebruik Android Auto niet vaak, dus ik ben er niet erg bekend mee. Is het mogelijk om routes te plannen via een functie van Android Auto? Zo ja, kunnen die routes worden gebruikt om te navigeren als men geen data-abonnement op zijn telefoon heeft? Wat is ten slotte het voordeel van draadloze Android Auto ten opzichte van bedrade Android Auto?

Bedankt voor alle hulp bij het demystificeren hiervan.

#36 ·
Sete, ik ben hier geen expert in, maar ik heb mijn vrienden hetzelfde gevraagd over Apple Carplay. Ze vertelden me dat je geen routes kunt plannen met Apple Carplay (zoals het gebruik van bepaalde wegen om een dagrit te maken). Voor mij is dit een grote fout van Honda.

#38 ·
Ongeacht de datum van de laatste navigatie-update zijn de gebruikte kaarten vreselijk verouderd. De straten in de buurt van mijn huis in Az worden niet eens op de kaart weergegeven. Die ontwikkeling is minstens 7 jaar oud.

#39 ·
Ongeacht de datum van de laatste navigatie-update, zijn de kaarten die worden gebruikt vreselijk verouderd. De straten in de buurt van mijn huis in Az worden niet eens op de kaart weergegeven. Die ontwikkeling is minstens 7 jaar oud.
Hier ook....... Als ik de Honda Navi zou gebruiken, zou ik nooit thuiskomen! 🤭 🤭

#50 ·
Met een ingebouwd navigatiesysteem heb ik nog steeds een navigatiesysteem dat ik kan gebruiken als ik mijn telefoon vergeet, kwijtraak of beschadig tijdens het reizen. Ik zie niet in hoe het verwijderen ervan Honda geld bespaart, het is al ingebouwd in de huidige audio-eenheid. Ik durf te wedden dat ze het gewoon in de firmware hebben uitgeschakeld. Ik weet niet zeker of ik hun logica om ervan af te komen begrijp.

#54 ·
Een ingebouwd navigatiesysteem betekent dat als ik mijn telefoon vergeet, kwijtraak of beschadig tijdens het reizen, ik nog steeds een navigatiesysteem heb dat ik kan gebruiken. Ik zie niet in hoe het verwijderen ervan Honda geld bespaart, het is al ingebouwd in de huidige audio-eenheid. Ik wed dat ze het gewoon in de firmware hebben uitgeschakeld. Ik weet niet zeker of ik hun logica voor het afschaffen ervan begrijp.
Geen dagelijkse vragen meer over wanneer de volgende update komt. Dat zal ze waarschijnlijk een hoop besparen. En dan hoeven ze niet te werken aan en kaartupdates te distribueren. Helemaal uit die game stappen, zal ze veel besparen.

Met alle klachten erover hadden ze waarschijnlijk geen klachten over het verwijderen ervan verwacht. 🤣

#56 ·