GL1800Riders Forums banner

Lange ovale modulaire helm?

2.7K views 37 replies 15 participants last post by  Mophead  
#1 ·
Na jarenlang veel tussenliggende ovale helmen te hebben geprobeerd, waarvan de meeste varieerden van oncomfortabel tot ronduit pijnlijk om te dragen, kwam ik eindelijk tot de conclusie dat ik een lange ovaal nodig heb.
Mijn huidige Arai Signet X (lange ovaal) past comfortabel en maakt de hele dag reizen zonder pijn mogelijk.
Helaas is zijn enige redding, voor mij, zijn comfort en ik ben ontevreden over veel andere aspecten van de helm.
Als ik niets beters kan vinden, zal ik moeten leven met de eigenschappen die ik niet leuk vind aan de Arai, maar ik hoop een betere oplossing te vinden.
Ik wil graag een modulaire helm, maar mijn onderzoek naar het onderwerp geeft aan dat er maar één helm was/is die op de markt werd gebracht als een Long Oval Modular, namelijk de LS2 Strobe.
De LS2 Strobe is vervangen/bijgewerkt met de LS2 Strobe 2, die niet langer wordt vermeld als een Long Oval, maar wordt op de markt gebracht als een Intermediate Oval.
Ik heb een originele LS2 Strobe gevonden en gekocht en hoewel hij van voor naar achter comfortabel is, hoewel niet zo comfortabel als mijn Arai, is hij smal van zijkant tot zijkant en veroorzaakt hij pijn in mijn oren. Afgezien van de smalte ben ik niet onder de indruk van de algehele bouwkwaliteit van de helm.
Omdat ik geen andere Long Oval Modular helmen kan vinden, hoop ik dat anderen hier die Long Oval helmen nodig hebben, suggesties hebben voor modulaire helmen waar ze ervaring mee hebben en die op de markt worden gebracht als Intermediate oval, maar.... laten we zeggen "langere intermediate ovalen"

#2 ·
Na jarenlang veel tussenliggende ovale helmen te hebben geprobeerd, waarvan de meeste varieerden van oncomfortabel tot ronduit pijnlijk om te dragen, kwam ik eindelijk tot de conclusie dat ik een lange ovaal nodig heb.
Mijn huidige Arai Signet X (lange ovaal) past comfortabel en maakt de hele dag trips zonder pijn mogelijk.
Helaas is zijn enige redding, voor mij, zijn comfort en ik ben ontevreden over veel andere aspecten van de helm.
Als ik niets beters kan vinden, zal ik moeten leven met de eigenschappen die ik niet leuk vind aan de Arai, maar ik hoop een betere oplossing te vinden.

Ik wil graag een modulaire helm, maar mijn onderzoek naar het onderwerp geeft aan dat er maar één helm was/is die op de markt werd gebracht als een Long Oval Modular, namelijk de LS2 Strobe.
De LS2 Strobe is vervangen/bijgewerkt met de LS2 Strobe 2, die niet langer wordt vermeld als een Long Oval, maar wordt op de markt gebracht als een Intermediate Oval.
Ik heb een originele LS2 Strobe gevonden en gekocht en hoewel hij comfortabel is van voor naar achter, hoewel niet zo comfortabel als mijn Arai, is hij smal van zijkant tot zijkant en veroorzaakt hij pijn in mijn oren. Afgezien van de smalheid ben ik niet onder de indruk van de algehele bouwkwaliteit van de helm.

Omdat ik geen andere Long Oval Modular helmen kan vinden, hoop ik dat anderen hier die Long Oval helmen nodig hebben, suggesties hebben voor Modulaire helmen waar ze ervaring mee hebben en die op de markt worden gebracht als Intermediate oval, maar....laten we zeggen "langere intermediate ovals"
Even een gedachte. Toen ik bij Cycle Gear op zoek was naar de LS2 Advant X, vertelden ze me dat ze de drukpunten kunnen masseren door een lepel te nemen en deze tegen de binnenschaal te drukken. Lijkt een plausibele oplossing die zou kunnen werken voor kleine aanpassingen.

#4 ·
Even een gedachte. Toen ik bij Cycle Gear op zoek was naar de LS2 Advant X, vertelden ze me dat ze de drukpunten konden wegmasseren door een lepel te nemen en deze tegen de binnenschaal te drukken. Lijkt een plausibele oplossing die zou kunnen werken voor kleine aanpassingen.
Ik heb dat moeten doen met mijn Shoei helmen. De voorkant drukte op mijn voorhoofd en veroorzaakte hoofdpijn. Ik heb gewoon het schuim in de probleemgebieden weggeschuurd.

#3 ·
Ik zit ook in een Signet, daarvoor een Profile, beide lange ovalen van Arai. Toen ik aan het zoeken was, paste een Neotec 2 redelijk goed voor mij. Ik heb hem een tijdje in de winkel gedragen zonder drukpunten. Ook een Schuberth modulair paste redelijk goed. Dat was zo'n tien jaar geleden, ik denk dat het een C3 was. Na de kwaliteit van die twee modulars te hebben gevoeld, zou het moeilijk zijn om naar iets anders in een modular te gaan.

Helaas, om het zeker te weten, moet je de spullen passen. En toch kun je een miskoop hebben. Daarom ben ik weer voor Arai gegaan. Net als u kan ik de Arai de hele dag dragen.

#5 ·
Voordat ik mijn Arai Signet X kocht, probeerde ik te schuren, met een lepel te drukken en het schuim in de Shoei rf1400 te masseren, maar tevergeefs. Ik denk zelfs dat ik het erger heb gemaakt lol. Het lijkt tussen de 1 en 2 uur te duren (althans op de intermediate ovalen die ik heb geprobeerd) voordat ze pijnlijk beginnen te worden. Dit is over het algemeen te lang om naar een winkel te gaan om een helm te dragen om te testen.

#17 ·
Voordat ik mijn Arai Signet X kocht, probeerde ik te schuren, met een lepel te drukken en het schuim in de Shoei rf1400 te masseren, maar tevergeefs. Ik denk eigenlijk dat ik het erger heb gemaakt lol
Het lijkt tussen de 1 en 2 uur te duren (althans bij de intermediate ovals die ik heb geprobeerd) voordat ze pijnlijk beginnen te worden. Dit is over het algemeen te lang om naar een winkel te gaan om een helm te dragen om te testen.
Ik had zo'n Shoei. Ik kon hem een paar uur dragen, dan begon mijn voorhoofd pijn te doen. De Neotec 2 voelde geweldig aan in de winkel, maar ik koos voor Arai Signet vanwege die angst.

Probeer misschien de geselecteerde helm in de winkel te passen? Als hij goed aanvoelt, koop hem dan bij een plek als Revzilla of een plek met een goed retourbeleid. Op die manier kun je hem opzetten en een paar uur Isle of Man TT kijken.

#35 ·
Ik heb een lang, ovaal hoofd.

Kan geen NeoTecs dragen. Scuberth C3 niet goed. Maar C3 Pro was goed - dezelfde schaal maar een andere voering gaf een andere vorm.

Ik zit nu in een C5 met de goedkope ovale fitkit-mod. Het is geweldig.

Trouwens, XXL in C3 Pro maar XL in C5.
Ik weet dat dit een oude post is en vroeg me af over uw verklaring. Droeg u een xxl en past de xl? Ik draag xxl arai.

#8 ·
Hetzelfde voor mij, ik krijg na een paar uur een drukpunt precies in het midden van mijn voorhoofd. Mijn HJC IS-MAX paste perfect toen hij was ingelopen, maar hij was verouderd, dus ik heb nu een nieuwe helm die ik maar een paar uur kan dragen voordat hij pijnlijk wordt.

Ik wou dat de vorm van helmen niet zo geheimzinnig was. Er zijn een paar websites zoals lidpicker.com die misschien kunnen helpen, maar het vinden van de juiste combinatie van vorm, kenmerken, veiligheidsclassificatie en styling is erg moeilijk, en veel mensen moeten hun toevlucht nemen tot vallen en opstaan, wat duur is.

#9 ·
Bedankt voor alle antwoorden en suggesties jongens, ze worden gewaardeerd!

Er zijn een paar NOS originele LS2 Strobe helmen op Fleabay. Lange ovale hoofden zijn beperkt tot Arai en Icon voor een goede pasvorm.
Zoals ik in mijn oorspronkelijke bericht al zei, heb ik al een originele LS2 Strobe gekocht en getest/gedragen. Ik volgde de maattabel en hij past redelijk van voor naar achter, maar helaas is hij van zijkant tot zijkant (breedte) te klein. Ik heb overwogen om de volgende maat te kopen, maar afgezien van het feit dat ik niet per se een andere helm wil kopen die ik niet kan dragen, ben ik ook niet onder de indruk van de LS2-kwaliteit.

Ik zit nu in een C5 met de goedkope ovale fitkit-mod. Het is geweldig.
Wat bedoel je met goedkope ovale fitkit-mod? Het aanpassen van het schuim door druk of schuren, of het verwisselen van de voering?

Hetzelfde voor mij, ik krijg na een paar uur een drukpunt precies in het midden van mijn voorhoofd. Mijn HJC IS-MAX paste perfect toen hij was ingesleten, maar hij was verouderd, dus nu heb ik een nieuwe helm die ik maar een paar uur kan dragen voordat hij pijnlijk wordt.
Dit is precies mijn probleem met tussenliggende ovale helmen. Als ik de hele dag rijd, zou mijn voorhoofd de volgende dag ook pijnlijk zijn. Ze zijn duur, maar de Arai Signet X heeft dit probleem volledig voor mij opgelost, misschien iets om te overwegen.
Ik kan me 100% inleven, ik heb 9 helmen en kan er maar 7 comfortabel dragen lol

#11 ·
Lange tijd Arai Signet/Profile gebruiker. Ik heb het opgegeven om een ander lang ovaal te vinden dat het daadwerkelijk was. Arai is het voor mij. Benieuwd of iemand met een ander merk komt dat daadwerkelijk lang ovaal is. Mijn huidige Signet zit de hele dag comfortabel, dus ik ben niet echt op zoek, maar het zou fijn zijn om te weten of we keuzes hadden.

#13 ·
Ik had een "GROTE KOP" en had het moeilijk om er een te vinden die goed paste, totdat ik mijn huidige Shoei NeotecII bij Cyclegrear probeerde.

Ik begon te hoesten en slaagde erin om $700 uit te geven om het te betalen🤑

In eerste instantie was het "strak" omdat alle pads gloednieuw waren. Nu is het "ingereden", het past perfect strak op mijn meloenenhoofd...grote hersenen, grote kop, grote modulaire helm...GROTE PRIJS🤣

#14 ·
Ik heb een "BIG HEAD" en had het moeilijk om er een te vinden die goed paste, totdat ik mijn huidige Shoei NeotecII bij Cyclegrear probeerde.

Ik begon te hoesten en slaagde erin om $700 uit te geven om ervoor te betalen🤑

In eerste instantie was het "strak" omdat alle pads gloednieuw waren. Nu is het "ingereden", het past perfect strak op mijn meloenenhoofd...grote hersenen, groot hoofd, grote modulaire helm...GROTE PRIJS🤣
Als je de Neotec leuk vindt, heb je een groot rond hoofd. Het is een goede helm, maar NIET voor een lange ovale hoofdvorm die de OP heeft.

Wangpads slijten een beetje in (of kunnen worden ingereden door ze onder boeken etc. samen te drukken), maar verder slijten er maar heel weinig helmen in.

Het is mogelijk om de schuimvoering te vervormen (bijv. met lepels) of uit te slijpen om de vorm te veranderen, en dat heb ik in het verleden gedaan toen ik jong, dom en kogelvrij was. Maar het is geen goed idee. Het is veel beter om een helm te vinden met de juiste vorm en de juiste maat.

#16 ·
Probeer Lidpicker.com en er zijn geen raadspellen meer.
Ik heb lidpicker gebruikt, het is een goede bron.
Mijn doel bij het starten van dit draadje was om de daadwerkelijke ervaringen van andere rijders in de echte wereld te begrijpen.

#21 ·
Na jarenlang veel tussenliggende ovale helmen te hebben geprobeerd, waarvan de meeste varieerden van oncomfortabel tot ronduit pijnlijk om te dragen, ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik een lange ovaal nodig heb.
Mijn huidige Arai Signet X (lange ovaal) past comfortabel en maakt de hele dag trips zonder pijn mogelijk.

De LS2 Strobe is vervangen/geĂĽpdatet met de LS2 Strobe 2 die niet langer wordt vermeld als een Long Oval, maar wordt op de markt gebracht als een Intermediate Oval.
Ik heb een originele LS2 Strobe gevonden en gekocht en hoewel hij comfortabel is van voor naar achter, hoewel niet zo comfortabel als mijn Arai, is hij smal van zijkant tot zijkant en veroorzaakt hij pijn in mijn oren. Afgezien van de smalheid ben ik niet onder de indruk van de algehele bouwkwaliteit van de helm.

Omdat ik geen andere Long Oval Modular helmen kan vinden, hoop ik dat anderen hier die Long Oval helmen nodig hebben, suggesties hebben voor Modulaire helmen waar ze ervaring mee hebben en die op de markt worden gebracht als Intermediate oval, maar.... laten we zeggen "langere intermediate ovalen"
Ik ga upgraden naar de shoei neotec 3 helm met de slr3 intercom, Ze hebben verschillende pads die kunnen worden verwisseld waar je pijn hebt en ik denk dat je onder de indruk zult zijn. Als je eenmaal naar een modulaire helm gaat, ga je niet meer terug. Succes.

#29 ·
1. De eerste stap is twee aspirines nemen en je horloge opwinden.
2. Ga naar je dichtstbijzijnde Hellmart.
3. Koop een voetbal en een opblaasnaald.
4. In een strakke helm steken en voorzichtig opblazen.
5. Laat het 's nachts staan.
6. Test de pasvorm van de helm en voeg meer druk toe als er meer ruimte nodig is.

#30 ·
@Gnarly Interessant advies.
Helaas, zoals vele malen in deze draad is gezegd, zijn niet alle hoofden rond. Ik heb bijvoorbeeld een lange ovale helmvorm nodig die past bij mijn lange ovale hoofdvorm.
Als mijn hoofd mooi rond zou zijn zoals de voetbal, zou uw techniek wel eens kunnen werken. Het probleem is niet de maat, die uw techniek zou kunnen oplossen, maar de vorm.
Het opblazen van een bal in een helm gaat een grotere, minder goed passende RONDE helm maken en het basisprobleem niet oplossen.... een goed passende helm nodig hebben die is ontworpen voor mijn lange ovale hoofdvorm.

#31 ·
@Gnarly Interessant advies.
Helaas, zoals vele malen in deze thread is gezegd, zijn niet alle hoofden rond. Ik heb bijvoorbeeld een lang ovale helmvorm nodig die past bij mijn lang ovale hoofdvorm.
Als mijn hoofd mooi rond zou zijn zoals een voetbal, zou uw techniek goed kunnen werken. Het probleem is niet de maat, die uw techniek misschien kan oplossen, maar de vorm.
Het opblazen van een bal in een helm gaat een grotere, minder goed passende RONDE helm opleveren en het basisprobleem niet oplossen... het nodig hebben van een goed passende helm die is ontworpen voor mijn lang ovale hoofdvorm.
Shim gewoon de gebieden met harde vulling die je wilt verlengen en pomp de voetbal op. Deze techniek wordt alleen beperkt door je creativiteit.

• Like
Reactions: Gnarly