GL1800Riders Forums banner

Neotec/Sena SRL batterijvervanging

29K views 33 replies 22 participants last post by  howrad  
#1 ·
De SRL is al meer dan 6 jaar op de markt en Sena weigert nog steeds een vervangende batterij te leveren, en houdt vol dat deze niet vervangbaar is. Ik heb mijn complete headset laten vervangen onder hun garantie van 2 jaar toen de originele batterij defect raakte, maar na afloop van de garantie zeggen ze gewoon dat je een nieuwe headset moet kopen als de batterij geen lading meer vasthoudt.
Mijn batterijduur is nu minder dan 3 uur, dus ik heb snel gezocht en een aftermarket batterij gevonden op eBay voor $ 27, bestelde hem en kan melden dat hij prima werkt. Hij heeft zelfs een hogere ampère-uur rating en de eerste lading ging meer dan 12 uur mee. Zoek gewoon op eBay naar SRL-batterij, verkoper was Kindly-store en hij was op voorraad in Californië, arriveerde in 5 dagen in Florida met gratis verzending.
De batterij is vervangbaar, plug-and-play eigenlijk, maar vereist wel het verwijderen en demonteren van de houder. Een kleine schroevendraaier wordt bij de batterij geleverd.
Image

Nieuwe batterij staat hierboven, originele hieronder.
Image

De batterij wordt eenvoudig in de Sena-printplaat gestoken en past netjes terug in de behuizing. Sorry, geen foto van geĂŻnstalleerd, zorg ervoor dat je een foto maakt van de behuizing met de hoes verwijderd, zodat je hem weer goed in elkaar kunt zetten.

#2 ·
@gv550 waardevolle informatie en leiding, ik heb zojuist een bestelling geplaatst voor een toekomstige vervanging! Bedankt

• Like
Reactions: gv550 and biglefti
#4 ·
Wauw Garry, geweldige informatie! Ik ga nu mijn bestelling plaatsen. Ik gebruik nog steeds mijn originele exemplaar dat vier jaar oud is, maar slechts 6 of 8 uur licht gebruik kan opladen. CB en GPS, geen muziek.

• Like
Reactions: gv550
#10 ·
De SRL en SLR-2 passen ook in de J-Cruise / J-Cruise II en GT Air helmen, evenals de NeoTech en NeoTech II helmen.

#11 ·
@gv550

Batterij geeft SRL2 aan. Werkt dit ook met de eerste SRL?

• Like
#14 ·
@gv550

Bedankt voor de snelle reactie. Net een besteld.

• Like
#17 ·
Ik gebruik mijn Sena 10 de hele tijd als ik met Greyhound (Larry) rijd, we rijden gewoon en praten en genieten er volop van......(bike 2 bike).......Ik gebruik het nooit voor de muziek, ik luister naar de luidsprekers van de motor. en alleen als ik een inkomende telefoonoproep krijg, gebruik ik het dan voor het telefoongebruik.. gewoon om te antwoorden... Toen ik in de HVAC-verwarmings-/koelingsbranche zat, gebruikte ik het echt om oproepen te beantwoorden, MAAR nu ik met pensioen ben, hoef ik met niemand te praten tijdens het rijden.............. God, hou ik van P-E-N-S-I-O-E-N

• Like
Reactions: Roadie
#18 ·
Wel, goed om te weten dat het mogelijk is om deze batterijen te vervangen, maar helaas verzendt deze verkoper niet naar Canada :mad:. Hopelijk kan ik er internationaal een vinden.

#19 ·
Nou, goed om te weten dat het mogelijk is om deze batterijen te vervangen, maar helaas verzendt deze verkoper niet naar Canada :mad:. Hopelijk kan ik er internationaal een vinden.
Er zijn veel Albertanen die in Arizona overwinteren, vraag er een om het voor je te kopen en mee naar het noorden te nemen.

#21 ·
Ik heb de mijne vervangen en heb een paar tips die misschien kunnen helpen:

- Zoals Garry zei, maak foto's terwijl je het uit elkaar haalt. Ze kunnen je later verwarring besparen. Ik heb de onderstaande foto pas gemaakt toen ik de hoes eraf had.
Image

- Ik ben eigenlijk vergeten hoe ik de achterste "pod" uit de helm moest halen. Je duwt dat kleine lipje naar voren (richting de voorkant van de helm), maar het springt er niet meteen uit. Er zit nog een lipje aan de achterkant van de pod dat los moet komen - dus je moet je vingers onder de voorste randen van de pod steken en hem een beetje optillen en naar achteren kantelen om hem los te krijgen. Geen probleem, maar het helpt om het te weten voordat je probeert hem eruit te halen.

- Er zijn slechts 4 kleine schroeven om de pod uit elkaar te halen. Ik was bang dat ik iets uit elkaar zou moeten wrikken.

- Mijn grootste zorg was het beschadigen van de printplaat. Ik trok hem eruit door hem aan de randen vast te pakken en eruit te trekken zoals je een zoutcracker zou doen.

- Merk op dat de printplaat in twee sleuven van ongeveer 1/4" in de bodem van de pod past. Je moet ervoor zorgen dat hij weer in die sleuven gaat als je hem weer in elkaar zet.

- Wees voorzichtig bij het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de kleine batterijconnector. Ik probeerde mijn vingernagel onder de lip ervan te krijgen en omhoog te trekken. Ik weet niet zeker of dat de truc was, maar uiteindelijk trok hij eruit. Om de nieuwe aan te sluiten, ondersteunde ik de printplaat eronder met mijn vinger, maar ik probeerde alle druk weg te houden van de computerchip die zich in de buurt van die rand bevindt. Je kunt zien wanneer hij correct is geplaatst, omdat hij gelijk komt te liggen met de andere connector ernaast.

- Het lastigste was om hem weer in elkaar te zetten. De draden die uit de zijkanten komen, zijn moeilijk terug te krijgen zoals ze waren. Hier zouden meer foto's me hebben geholpen. Ik zorgde ervoor dat de draden binnenin "omhoog" naar de printplaat gericht waren - ik denk dat dat de manier is waarop ze moeten gaan, maar corrigeer me als ik het mis heb. Het is moeilijk om die rubberen grommets op hun plaats te krijgen totdat je de hoes daadwerkelijk op zijn plaats hebt - als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je ze op hun plaats bewegen en zien hoe ze moeten zitten.

- Het helpt als je iemand hebt om je te helpen de schroeven terug te plaatsen terwijl je de pod en de hoes op hun plaats houdt. Ik heb het zelf gedaan, maar het zou gemakkelijker zijn met één persoon om het bij elkaar te houden en een ander om de schroeven erin te draaien.

- De schroeven moeten er gemakkelijk in gaan, anders knijp je iets in. De onderste twee hebben wat weerstand als je verder naar beneden komt, omdat de hoes de rubberen grommets een beetje afknijpt (dat is de bedoeling).

- Tot nu toe gaat alles goed, alles werkt prima. Ik heb de batterij opgeladen voordat ik hem aanzette en het duurde maar een paar minuten om op te laden.

- Ik hoop dat dit helpt :)

#22 ·
Ik heb de mijne vervangen en heb een paar tips die misschien kunnen helpen:

- Zoals Garry zei, maak foto's terwijl je hem uit elkaar haalt. Ze kunnen je later verwarring besparen. Ik heb de onderstaande foto pas gemaakt toen ik de cover eraf had.
View attachment 396772

- Ik was eigenlijk vergeten hoe ik de achterste "pod" uit de helm moest halen. Je duwt dat kleine lipje naar voren (richting de voorkant van de helm), maar het springt er niet meteen uit. Er zit nog een lipje aan de achterkant van de pod dat los moet komen - dus je moet je vingers onder de voorste randen van de pod steken en hem een beetje optillen en naar achteren kantelen om hem los te krijgen. Geen probleem, maar het helpt om te weten voordat je hem probeert te verwijderen.

- Er zijn maar 4 kleine schroeven om de pod uit elkaar te halen. Ik was bang dat ik iets uit elkaar zou moeten wrikken.

- Mijn grootste zorg was het beschadigen van de printplaat. Ik trok hem eruit door hem aan de randen vast te pakken en eruit te trekken zoals je een zoutcracker zou doen.

- Merk op dat de printplaat in twee sleuven van ongeveer 1/4" in de bodem van de pod past. Je moet ervoor zorgen dat hij weer in die sleuven gaat als je hem weer in elkaar zet.

- Wees voorzichtig bij het loskoppelen en weer aansluiten van de kleine batterijconnector. Hij probeerde mijn vingernagel onder de lip ervan te krijgen en omhoog te trekken. Ik weet niet zeker of dat de truc was, maar uiteindelijk trok hij eruit. Om de nieuwe aan te sluiten, ondersteunde ik de printplaat eronder met mijn vinger, maar ik probeerde alle druk van de computerchip te houden die zich in de buurt van die rand bevindt. Je kunt zien wanneer hij correct is geplaatst, omdat hij gelijk komt met de andere connector ernaast.

- Het lastigste was om hem weer in elkaar te zetten. De draden die uit de zijkanten komen, zijn moeilijk terug te krijgen zoals ze waren. Hier zouden meer foto's me hebben geholpen. Ik zorgde ervoor dat de draden binnenin "omhoog" naar de printplaat gericht waren - ik denk dat dat de manier is waarop ze moeten gaan, maar corrigeer me als ik het mis heb. Het is moeilijk om die rubberen grommets op hun plaats te krijgen totdat je de cover daadwerkelijk op zijn plaats hebt - als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je ze op hun plaats bewegen en zien hoe ze moeten zitten.

- Het helpt als je iemand hebt om je te helpen de schroeven terug te plaatsen terwijl je de pod en de cover op hun plaats houdt. Ik heb het zelf gedaan, maar het zou gemakkelijker zijn met één persoon om hem bij elkaar te houden en een ander om de schroeven erin te draaien.

- De schroeven moeten er gemakkelijk in gaan, anders knijp je iets erin. De onderste twee hebben wat weerstand als je verder naar beneden gaat, omdat de cover de rubberen grommets een beetje afknijpt (dat is de bedoeling).

- Tot nu toe gaat alles goed, alles werkt prima. Ik heb de batterij opgeladen voordat ik hem aanzette en het duurde maar een paar minuten om op te laden.

- Ik hoop dat dit helpt :)

#23 ·
Hallo... bedankt voor de info en hulp.... eindelijk de printplaat goed geplaatst, wat volgens mij mijn probleem was bij het weer in elkaar zetten van de pod. Fijn.... zeker weten. Losjes één kant vastgeschroefd en daarna de draden aan beide kanten geplaatst. Daarna de andere 3 schroeven erin gedaan nadat ik er een paar keer een in de helm had laten vallen. Dat was leuk. In ieder geval naar muziek geluisterd, een paar telefoontjes gepleegd en aan het opladen. Nogmaals bedankt!!
ira

#24 ·
Geweldige info jongens! Bedankt. Ik heb net een Neotec II gekregen en ook de SRL-unit erin gezet. Enige verschil met SLR2 is dat het wordt geleverd met een kleine microfoonkabel om in een integraalhelm te bevestigen. Bedankt voor de info over het vervangen van de batterij, die ik denk ik sneller dan later zal bestellen. Ze zeggen dat de OEM-batterij niet de levensduur heeft van een Cardo, etc. (10 uur +), maar de reputatie van Sena en de helm-integratie trekt veel rijders aan. Beste wensen.

#25 ·
De SRL is al meer dan 6 jaar op de markt en Sena weigert nog steeds een vervangende batterij te leveren, en houdt vol dat deze niet vervangbaar is. Ik heb mijn complete headset laten vervangen onder hun garantie van 2 jaar toen de originele batterij defect raakte, maar na afloop van de garantie zeggen ze gewoon dat je een nieuwe headset moet kopen als de batterij geen lading meer vasthoudt.
Mijn batterijduur is nu minder dan 3 uur, dus ik heb even gezocht en een aftermarket batterij gevonden op eBay voor $27, bestelde hem en kan melden dat hij prima werkt. Hij heeft zelfs een hogere ampère-uur rating en de eerste lading duurde meer dan 12 uur. Zoek gewoon op eBay naar SRL-batterij, verkoper was Kindly-store en hij was op voorraad in Californië, arriveerde in Florida in 5 dagen met gratis verzending.
De batterij is vervangbaar, plug-and-play eigenlijk, maar vereist wel het verwijderen en demonteren van de houder. Een kleine schroevendraaier wordt bij de batterij geleverd.
View attachment 396110
Nieuwe batterij staat hierboven, origineel hieronder.
View attachment 396112
De batterij wordt eenvoudig in de Sena printplaat gestoken en past netjes terug in de behuizing. Sorry, geen foto van geĂŻnstalleerd, zorg ervoor dat je een foto maakt van de behuizing met de hoes verwijderd, zodat je hem weer goed in elkaar kunt zetten.
Geweldige informatie. Bedankt

#26 ·
  • Like
#28 ·
Ik heb er twee gedaan. Altijd gedacht om voorbereid te zijn in plaats van te haasten om dingen te repareren. Ook, als de batterijduur beter is dan OEM, dan is het positief!
Eerlijk gezegd, ik heb een 800 mAh besteld voor $29,99 op eBay, per eerdere berichten en kijk ernaar uit om het in reserve te houden wanneer nodig.

Attachments

#29 ·
Ik heb de reservebatterij ontvangen en geprobeerd deze te installeren. Ik ben niet technisch of handig. Toen ik het lipje verwijderde waar de batterij in de printplaat klikt, brak ik de houder waar het lipje in de printplaat klikt af. Nu probeer ik te beslissen of ik het terug moet solderen of dat ik het gewoon opgeef en een nieuwe SRL-eenheid aanschaf.

#30 ·
Ik heb de reservebatterij ontvangen en geprobeerd deze te installeren. Ik ben niet mechanisch of handig. Toen ik het lipje verwijderde waar de batterij in de printplaat klikt, brak ik de houder waar het lipje in de printplaat klikt af. Nu probeer ik te beslissen of ik het terug moet solderen of dat ik het gewoon opgeef en een nieuwe SRL-eenheid aanschaf.
Als je het niet zelf terug kunt solderen, kun je misschien iemand vinden die het wel kan. Gewoon een paar gedachten die in me opkomen... We hebben een lokale tv/elektronica reparatiewerkplaats die aan de meeste dingen werkt. We hebben zowel een vakschool als een community college met elektronica-gerelateerde programma's waarvan ik weet dat ze in het verleden eenmalige dingen voor mensen hebben gerepareerd. Er is ook een lokale radiografisch bestuurbare vliegtuigclub met een paar oude rotten die delicate elektronica kunnen solderen. Laat ons weten hoe je het hebt opgelost.

#33 ·
Mijn batterijduur is nu minder dan 3 uur, dus ik heb even gezocht en een aftermarket batterij gevonden op eBay voor $27, bestelde hem en kan melden dat hij prima werkt. Hij heeft eigenlijk een hogere ampère-uur rating en de eerste lading duurde meer dan 12 uur. Zoek gewoon op eBay naar SRL-batterij, verkoper was Kindly-store en hij was op voorraad in Californië, arriveerde in Florida in 5 dagen met gratis verzending.
View attachment 396110
Nieuwe batterij staat hierboven, origineel hieronder.
View attachment 396112
De batterij wordt eenvoudig in de Sena-printplaat gestoken en past netjes terug in de behuizing. Sorry, geen foto ervan geĂŻnstalleerd, zorg ervoor dat je een foto maakt van de behuizing met de hoes verwijderd, zodat je hem weer goed in elkaar kunt zetten.
Bedankt, GV550, voor het informeren over de beschikbaarheid van vervangende batterijen voor de SRL-headsets. Mijn SRL is 4 jaar oud en begint na 6-7 uur te sterven. Ik heb een vervangende batterij besteld en gisteren geĂŻnstalleerd. Het was vrij eenvoudig te doen.

Nogmaals bedankt voor alle informatie die u heeft verstrekt.