GL1800Riders Forums banner

SENA 60S najnowsza aktualizacja oprogramowania układowego

3 reading
1K views 44 replies 9 participants last post by  Candy Red Tour DCT Airbag  
#1 ·
Wszyscy wiemy, że Sena 60S została wprowadzona z pojedynczym pokrętłem głośności, podczas gdy starsze modele Sena 50S i 20S miały oddzielne pokrętła głośności dla muzyki i interkomu/sieci. Właśnie sprawdziłem w Google 60S i okazuje się, że Sena zaktualizowała oprogramowanie układowe i przywróciła oddzielne pokrętła głośności w 60S.

Właśnie zaktualizowałem mój 60S najnowszym oprogramowaniem układowym, ale obecnie nie mam z kim jeździć, aby samemu sprawdzić, czy dodano oddzielne pokrętło głośności. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy oddzielne pokrętło głośności zostało przywrócone w 60S wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania układowego?
 
#3 ·
Aplikacja Sena została właśnie zaktualizowana na moim telefonie, a mój Sena 60S został właśnie zaktualizowany. Źródła w Google podają, że Sena zaktualizowała i przywróciła oddzielne regulatory głośności do 60S, tak jak ma to 50S po wielu skargach, i aby przejść do aplikacji Sena, aby dostosować ustawienie wielozadaniowości w aplikacji Sena, jednak nie widzę żadnej różnicy w aplikacji Sena po ostatniej aktualizacji. Nie widzę żadnego ustawienia wielozadaniowości w aplikacji Sena dla 60S.
 
#4 ·
Myślę, że wystarczy obrócić pokrętło głośności w Sene, gdy aktywne jest źródło, które chcesz dostosować. Więc jeśli prowadzisz rozmowę telefoniczną i obracasz pokrętłem, powinno to wpłynąć tylko na poziom głośności telefonu komórkowego i nic innego. Jeśli masz aktywną sesję interkomową, obracanie pokrętłem podczas działania interkomu powinno wpływać tylko na poziom interkomu.

Mogę się mylić, ale nie jestem pewien, czy jest jakiś sposób, aby to zrobić w aplikacji, myślę, że trzeba to zrobić na zestawie słuchawkowym.
 
#10 ·
Myślę, że wystarczy obrócić pokrętło głośności w Sene, gdy aktywne jest źródło, które chcesz dostosować. Więc jeśli rozmawiasz przez telefon komórkowy i przekręcisz pokrętło, powinno to wpłynąć tylko na poziom głośności telefonu komórkowego i nic innego. Jeśli masz aktywną sesję interkomową, to przekręcenie pokrętła podczas pracy interkomu powinno wpłynąć tylko na poziom interkomu.

Mogę się mylić, ale nie jestem pewien, czy jest jakiś sposób, aby to zrobić w aplikacji, myślę, że trzeba to zrobić na zestawie słuchawkowym.

Naprawdę cieszę się, że wprowadzili tę zmianę, to była moja największa skarga dotycząca 60S. Czy możesz podać wersję oprogramowania, na której dokonano tej zmiany? Nie widzę jej na ich stronie internetowej.
Zaktualizowałem do oprogramowania 1.2. Jeśli wyszukasz 60S w Google, to mówi, że 60S otrzymał aktualizacje oprogramowania, aby przywrócić oddzielne regulatory głośności, które ma 50S po wielu skargach użytkowników, ale to po prostu nieprawda, przynajmniej w moim 60S.
 
#5 ·
Właśnie zaktualizowałem swój, a najnowsza wersja, którą otrzymałem, to wersja 1.2

Nie widzę nic w uwagach na temat zmiany sposobu działania ustawień głośności. Czy znalazłeś nowszą wersję niż 1.2?


Aktualizacja oprogramowania układowego 60S v1.2
• Dodano tryb parowania kamery akcji, aby umożliwić użytkownikom nawiązywanie i odbieranie połączeń telefonicznych podczas połączenia z kamerą akcji.
Uwaga: Muzyka i radio FM nie są dostępne po podłączeniu do kamery akcji za pośrednictwem trybu parowania kamery akcji.
• Dodano obsługę pilota zdalnego sterowania dla Insta360 X5
 
#6 ·
Zaktualizowałem właśnie mój za pomocą połączenia przewodowego z moim PC i programu Sena Device Manager, a najnowsza wersja, którą otrzymałem, to wersja 1.2

Nie widzę nic w uwagach o zmianie sposobu działania ustawień głośności. Czy znalazłeś nowszą wersję niż 1.2?


Aktualizacja oprogramowania układowego 60S v1.2
• Dodano tryb parowania kamery akcji, aby umożliwić użytkownikom wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych podczas połączenia z kamerą akcji.
Uwaga: Muzyka i radio FM nie są dostępne po podłączeniu do kamery akcji za pośrednictwem trybu parowania kamery akcji.
• Dodano obsługę zdalnego sterowania dla Insta360 X5
Na jednym z moich zestawów słuchawkowych 60S jako najnowszą wersję widzę wersję 1.2. Aplikacja Sena nie pokazuje oddzielnych regulatorów głośności.
Wiem, że Sena dostosowała „profil” głośności dla telefonu w wersji 1.1.7. ... jaki poziom głośności profilu telefonu został porównany z profilem interkomu (najwyższy priorytet) i profilem muzycznym (najniższy priorytet)
Użytkownik nie mógł zobaczyć ani dostosować tych profili.
 
#7 · (Edited)
Wszyscy wiemy, że Sena 60S została wprowadzona z pojedynczym pokrętłem głośności, podczas gdy starsze modele Sena 50S i 20S miały oddzielne pokrętła głośności dla muzyki i interkomu/sieci. Właśnie zrobiłem wyszukiwanie Google dotyczące 60S i okazuje się, że Sena zaktualizowała oprogramowanie układowe i przywróciła oddzielne pokrętła głośności w 60S.

Właśnie zaktualizowałem swoje 60S do najnowszego oprogramowania układowego, ale nie mam obecnie nikogo, z kim mógłbym pojeździć, aby samemu sprawdzić, czy dodano oddzielne pokrętło głośności. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy oddzielne pokrętło głośności zostało przywrócone w 60S wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania układowego?
Nie widzę oddzielnych pokręteł głośności w oprogramowaniu 1.2. Nie potrzebujesz nikogo do jazdy. Włącz muzykę i zadzwoń. Muzyka, telefon (w tym nawigacja i CB) oraz interkom to różne rzeczy.
 
#9 ·
Tak, myślę, że pan Google mógł okłamać Roadie. Właśnie zaktualizowałem aplikację i podłączyłem telefon, i tam również jest wyświetlana wersja 1.2 jako najnowsza.
Tak, myślę, że Google skłamał na temat aktualizacji oprogramowania układowego dla 60S, aby naprawić oddzielne regulatory głośności w 60S, ponieważ nic się nie zmieniło. 60S brzmi świetnie i jest wodoodporny, a ja uwielbiam aktualizacje oprogramowania układowego przez powietrze w 60S, ale pojedyncza regulacja głośności w 60S jest moim zdaniem fatalną wadą. Szkoda, że nie wydałem 400 dolarów na 60S, ponieważ mój 20S Evo po prostu działał lepiej z muzyką i interkomem z oddzielnymi regulatorami głośności.
 
#13 ·
Mam nadzieję, że pojawi się to w przyszłej aktualizacji, ale jeszcze jej nie ma. Polecam nadal nękać Senę w tej sprawie, dopóki jej nie naprawią.
Zastanawia mnie, dlaczego Google tak szczegółowo opisuje model 60S, gdy został po raz pierwszy wydany, mówiąc o tym, że nie ma oddzielnej regulacji głośności, a właściciele narzekają i tak dalej, i jak Sena wydała aktualizacje oprogramowania, aby zmienić i dodać oddzielne regulatory głośności do 60S.
Zastanawiam się teraz, czy sprzedawany obecnie 60S ma zmiany z oddzielnymi regulatorami głośności.
To wielka szkoda, ponieważ 60S brzmi tak ładnie z muzyką z wystarczającą głośnością i jest wreszcie wodoodporny, a funkcja aktualizacji over-the-air jest bardzo miła, wraz z lepszą żywotnością baterii, ale pojedyncza regulacja głośności jest po prostu tak głupia i sprawia, że 60S jest bezużyteczny, jeśli chcesz słuchać muzyki i rozmawiać jednocześnie z motocykla na motocykl... po prostu zadziwia mnie, że Sena nie zachowałaby najlepszych funkcji starszych modeli 20S Evo i 50S w nowym flagowym modelu 60S... jak Sena mogła być tak głupia
 
#15 ·
Wyjaśnione miesiące temu... z dyskusji, którą odbyłem z przedstawicielem Sena R&D, próbując pomóc komuś innemu z tym właśnie problemem.

Sena miała sporo skarg od wielu innych użytkowników dotyczących sterowania głośnością na urządzeniu. Ulepszenia wprowadzone w aplikacji urządzenia (na telefon) pomogły w złożoności prawidłowego skonfigurowania rzeczy, ale stary sposób nadal jest dostępny na urządzeniu.

To był najwyraźniej tak duży problem, że początkowo zdecydowano, że przy premierze modeli 60 będzie tylko jedna kontrolka głośności.

Firma natychmiast zdała sobie sprawę, że to błąd, gdy liczba skarg, które otrzymali w tej samej sprawie, znacznie przewyższyła poprzedni poziom skarg przy premierze modeli 60. Oczywiście nie przeprowadzono zbyt wielu testów beta.

Wygląda na to, że jeśli chodzi o twórców oprogramowania układowego dla Sena, jest ich niewielu. Bardzo niewielu ludzi wykonuje dla nich tę pracę. Dlatego też istnieje spore opóźnienie od 'proszę naprawić' do 'naprawa jest dostępna'.
Wyjaśnione miesiące temu... z dyskusji, którą odbyłem z przedstawicielem Sena R&D, próbując pomóc komuś innemu z tym właśnie problemem.

Sena miała sporo skarg od wielu innych użytkowników dotyczących sterowania głośnością na urządzeniu. Ulepszenia wprowadzone w aplikacji urządzenia (na telefon) pomogły w złożoności prawidłowego skonfigurowania rzeczy, ale stary sposób nadal jest dostępny na urządzeniu.

To był najwyraźniej tak duży problem, że początkowo zdecydowano, że przy premierze modeli 60 będzie tylko jedna kontrolka głośności.

Firma natychmiast zdała sobie sprawę, że to błąd, gdy liczba skarg, które otrzymali w tej samej sprawie, znacznie przewyższyła poprzedni poziom skarg przy premierze modeli 60. Oczywiście nie przeprowadzono zbyt wielu testów beta.

Wygląda na to, że jeśli chodzi o twórców oprogramowania układowego dla Sena, jest ich niewielu. Bardzo niewielu ludzi wykonuje dla nich tę pracę. Dlatego też istnieje spore opóźnienie od 'proszę naprawić' do 'naprawa jest dostępna'.
Naprawdę trudno mi uwierzyć, że starsze modele Sena, takie jak 20S Evo, miały jakiekolwiek problemy z osobnymi regulatorami głośności. Było to intuicyjne i tak łatwe w użyciu, wystarczyło obrócić pokrętło, aby dostosować głośność, gdy drugi kierowca rozmawiał z tobą, a to ustawiało głośność interkomu... to samo z muzyką... to samo z głosem GPS. Nie widzę, jak mogło być prościej w obsłudze i działało tak dobrze... niesamowite, że ludzie z Sena nie zachowali tej funkcji, ponieważ teraz ten 60S jest prawie bezużyteczny, jeśli chcesz rozmawiać z kierowcą i jednocześnie słuchać muzyki. Sena powinna się wstydzić za wypuszczenie flagowego zestawu słuchawkowego w ten sposób, zwłaszcza że starszy 20S działał tak dobrze. Podoba mi się lepszy dźwięk i funkcja siatkowa, ale czuję się, jakbym został oszukany, wydając 400 dolarów na 60S i żałuję, że po prostu nie wymieniłem baterii w moim 20S Evo.
 
#16 ·
<...>
Sena powinna się wstydzić wypuszczenia takiego flagowego zestawu słuchawkowego, zwłaszcza że starszy model 20S działał tak dobrze. Podoba mi się lepszy dźwięk i funkcja siatki, ale czuję się oszukany, wydając 400 dolarów na 60S i żałuję, że po prostu nie wymieniłem baterii w moim 20S Evo.
Nie jestem w żaden sposób sprzedawcą Seny, ale są numerem jeden na rynku nie bez powodu... i czasami to nie technologia.

To marketing.

To jest również powód, dla którego ludzie muszą być świadomi tego typu produktów, ponieważ "najnowocześniejsza technologia" czasami nie jest komfortowym miejscem, jak doświadczasz ty i inni.

Co jest również znakiem rozpoznawczym Seny (pozwalanie klientowi na wyeliminowanie wszystkich błędów i dziwnych rzeczy w produkcie).

Ponownie, kwestia edukacji.

Powodzenia!
 
#19 ·
Myślę, że @Roadie ma trafne informacje na temat rozdzielenia głośności telefonu

Przypuszczam, że regulacja może być niezależnie dokonana tylko na zestawie słuchawkowym podczas rozmowy telefonicznej
Muszę to sprawdzić

@Fred H. @kwthom.


Image
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: kwthom and Roadie
#20 · (Edited)
Jeśli Gold Wing jest sparowany jako „telefon", jak działa oddzielna regulacja głośności, skoro prawie całe audio (w tym rozmowy telefoniczne) jest przesyłane przez CarPlay do zestawu słuchawkowego jako „telefon”?

I co jest wtedy uważane za „głośność główną", skoro połączenie „telefonu" CarPlay będzie zawsze aktywne?

Potrzebne są oddzielne regulatory głośności dla urządzeń interkomowych i sparowanych urządzeń GPS.

Wygląda na to, że Sena tego „nie rozumie“.
 
#25 ·
Jeśli Gold Wing jest sparowany jako „telefon”, to jak działa oddzielna regulacja głośności, skoro prawie wszystkie dźwięki (w tym rozmowy telefoniczne) są przesyłane przez CarPlay do zestawu słuchawkowego jako „telefon”?

I co wtedy jest uważane za „głośność główną”, skoro połączenie „telefonu” CarPlay będzie zawsze aktywne?

Potrzebne są oddzielne regulatory głośności dla interkomu i sparowanych urządzeń GPS.

Wygląda na to, że Sena tego nie „rozumie”. Każde sparowane urządzenie potrzebuje własnej regulacji głośności. Dotyczy to zarówno interkomów Mesh, jak i Bluetooth.
To nie urządzenia, ale protokół dla różnych funkcji, niezależnie od urządzenia, pozwala zestawowi słuchawkowemu na oddzielne sterowanie głośnością i priorytetyzację tych wejść.

telefon = hfp
Nawigacja = hfp
Aplikacja telefoniczna do nawigacji = hfp
CB = hfp

interkom = nie jestem pewien, co to jest, ale różni się od hfp i A2DP

muzyka = A2DP

To dlatego możliwe jest jednoczesne aktywowanie wielu wejść z wielu urządzeń z tym samym protokołem (nawigacja Wing mówi jednocześnie z aplikacją nawigacyjną telefonu).

W zestawach słuchawkowych innych niż 60S miałyby one wyższy priorytet i przerywałyby zarówno interkom, jak i muzykę.
W 60S interkom ma najwyższy priorytet.
Uwaga: kolejny problem z 60S polega na tym, że rozmowa telefoniczna jest jednocześnie przesyłana do rozmowy telefonicznej i interkomu.

Wing również priorytetyzuje protokoły i źródła, zanim trafią do zestawu słuchawkowego.
Dlatego CB przetrąci wszystko, co pochodzi z Winga.
Wing wie, że wejście HFP pochodzi z CB i wyśle CB do zestawu słuchawkowego, przestając wysyłać cokolwiek innego. Zestaw słuchawkowy będzie musiał następnie zdecydować, co zrobić z wejściem CB (HFP) w porównaniu do wejścia interkomu.

Zatem dla wszystkich zestawów słuchawkowych istnieją dwa rozważania (protokół i głośność dla tego protokołu), które są ze sobą powiązane, ale różne.
 
  • Helpful
Reactions: kwthom
#22 · (Edited)
Sedno problemu tkwi w próbie użycia jednego regulatora głośności w urządzeniu do sterowania wieloma ustawieniami głośności. Prawdopodobnie mądrzej byłoby mieć w aplikacji ustawienia balansu dla wszystkich oddzielnych sparowanych urządzeń, a główny pokrętło na jednostce działałoby po prostu jako główny regulator głośności.

Gdyby byli naprawdę sprytni, zaimplementowaliby jakiś rodzaj ustawienia „inteligentnej głośności”, które automatycznie (dynamicznie) wyrównywałoby poziomy wszystkich sparowanych urządzeń, tak aby użytkownik nie musiał ich zarządzać. Kilka prostych obwodów ze wzmacniaczami operacyjnymi mogłoby to z łatwością zrobić. Mogą jednak wystąpić przypadki, w których ktoś chciałby, aby interkom był głośniejszy (lub cichszy) niż główny sparowany telefon, więc nadal może być potrzebne jakieś ustawienie przycinania.

Myślę, że moim zdaniem jest to, że jest wiele lepszych sposobów, w jakie Sena mogłaby rozwiązać problem wielu poziomów głośności, gdyby po prostu poświęcili na to trochę więcej uwagi.
 
#23 ·
Więc tak dla zabawy sprawdziłem zaktualizowaną aplikację motocyklową Sena i co ciekawe znalazłem nowe ustawienia głośności zarówno dla poziomów interkomu Mesh, jak i Bluetooth w aplikacji. Może to rozwiązanie Seny?? Jedno, co zauważyłem, to to, że poziomy głośności Bluetooth i Mesh są ze sobą powiązane, więc zmiana jednego wpływa na oba.

Nie testowałem tego, ale może to sposób na zmniejszenie poziomu interkomu, aby nie wyrzuciło cię z kasku.

Image




Image
 
#26 ·
Tak dla zabawy sprawdziłem zaktualizowaną aplikację motocyklową Sena i co ciekawe, znalazłem kilka nowych ustawień głośności zarówno dla poziomów interkomu Mesh, jak i Bluetooth w aplikacji. Może to rozwiązanie Semy?? Jedno, co zauważyłem, to że poziomy głośności Bluetooth i Mesh są ze sobą powiązane, więc zmiana jednego wpływa na oba.

Jeszcze tego nie testowałem, ale może to sposób na zmniejszenie poziomu interkomu, aby nie wysadził Cię z kasku.

View attachment 497040



View attachment 497038
Nie, bawiłem się tymi ustawieniami i wszystko, co robią, to dostosowanie poziomu głośności w całym zakresie. Jedynym sposobem, aby 60S był użyteczny do rozmów kierowca-kierowca i słuchania muzyki, jest zmniejszenie głośności w 60S i maksymalne podkręcenie głośności w systemie audio Gold Wings..wtedy jest jakoś w porządku, ale kompromis z niższym poziomem głośności muzyki niż czasami lubię. Można też odtwarzać muzykę przez głośniki Gold Wings, co jest w porządku, ale nie to, co lubię. Ale kiedy jeżdżę sam i po prostu słucham muzyki, 60S jest moim zdaniem całkiem niesamowity ze swoim dźwiękiem.
 
#29 ·
Czy ktoś chętny do pomocy mi w testowaniu we wtorek późnym popołudniem/wieczorem i/lub w środę, gdy będę w drodze do Zion/Bryce/Capital Reef?

Czy muszę tylko odbyć kilka krótkich rozmów telefonicznych?

Nie mam ostatecznego harmonogramu na te dni, będzie to trochę ad hoc, ale prawdopodobnie będziemy mogli ustalić czas, jeśli zajdzie taka potrzeba

@Fred H. @kwthom @Roadie @Auburn
 
  • Like
Reactions: Auburn
#32 ·
Bardzo interesujące. Może wypuszczą 70s za ile, kto wie, żeby to naprawić?:unsure: Mam dwie jednostki 20s. Moja żona już nie jeździ, więc używam zestawu słuchawkowego głównie do obsługi Android Auto i odbierania połączeń telefonicznych. Latem kupiłem kask Shoei Neotec 3. Zainstalowałem mój 20S. Rozważałem zakup zintegrowanej jednostki Sena do kasku, tylko dla czystszego wyglądu i lepszej żywotności baterii. Rozumiem, że ta jednostka jest oparta na 50S. Czy to prawda i czy ma tę samą wadę sterowania głośnością? Skłaniam się ku temu, żeby po prostu używać 20s i zabierać zapasową 20s na wycieczki i długie dni (rzadko), aby poradzić sobie z żywotnością baterii. Dziękuję za wszystkie informacje.
 
#34 ·
Rozumiem, że ten moduł jest oparty na 50S. Czy to prawda i czy ma tę samą wadę regulacji głośności? Skłaniam się ku temu, aby po prostu używać 20S i zabierać zapasowe 20S na wycieczki i długie dni (rzadko), aby poradzić sobie z żywotnością baterii. Dziękuję za wszystkie informacje.
SRL-3, który integruje się z Neotech 3, jest faktycznie oparty na 50S
Podobnie jak 20S, SRL-3 i 50S muszą być dostrojone, aby zmniejszyć czułość na szumy tła.
Tylko 60S ma problem z głośnością i problem z priorytetami. SRL 3 i 50S nie.
 
  • Like
Reactions: WNG-2
#38 ·
Mam pytanie dotyczące sieci / Bluetooth... Rozumiem, że sieć służy do rozmów motocykl-motocykl... czy domofon Bluetooth służy tylko do rozmowy kierowca-pasażer, czy Bluetooth może być również używany do rozmów motocykl-motocykl??... dzięki

Scott
Możesz używać sieci do komunikacji kierowca-pasażer, a także do domofonu Bluetooth. Zarówno sieć Sena, jak i Cardo mają opcję prywatnej grupy.
 
  • Like
Reactions: kwthom and WNG-2
#37 ·
Wadą tych wbudowanych zestawów słuchawkowych jest to, że nie można ich ładować w locie, tak jak można to zrobić z 20S Evo, 50S i 60S. Ponadto, zmieniając kaski, musisz zainwestować w nowy zestaw słuchawkowy zamiast używać istniejącego zestawu słuchawkowego z nowym kaskiem. Naprawdę podoba mi się wygląd z Shoei GT Air i Neotech, ale wady wbudowanych zestawów słuchawkowych moim zdaniem przeważają nad wyglądem.