GL1800Riders Forums banner
81 - 100 of 122 Posts
Erg behulpzaam. Ik heb een screenshot gemaakt en naar Sena engineering gestuurd.

Welk jaar is uw Wing?

Heeft iemand een motorfiets aangesloten op de headset op hetzelfde moment dat de telefoon was aangesloten op de headset?

Wave is al compatibel met bijna elk merk en model headset. Heeft alleen een telefoon - headset verbinding nodig. Dus...
Benieuwd hoe de standaard mesh-functie zou werken met niet-mesh en niet-Sena headsets.
Ik heb een 2007 GW...

Mijn vriendin die problemen had met het volume en de uitgaande spraak (haar stem was erg gebroken, onbruikbaar, ze kon ons prima horen) was niet verbonden met de motor. Misschien een ander probleem, dat we de volgende keer zullen controleren.

Ik neem aan dat de mensen die geen Sena Mesh-headsets hebben, er gewoon af zullen vallen... en opnieuw verbinding zullen maken. Ik neem aan dat er een achtergrondnetwerkping naar Sena-servers is vanuit de app om te zien of het netwerk weer actief is.

De grootste uitdaging die ik zag, was dat het ofwel Wave of Mesh is... dus als een persoon in de groep binnen Mesh-bereik is, maar een slechte verbinding heeft, is hij uit de communicatie... misschien kan Sena een manier vinden om Mesh en Wave samen te laten werken...

De hack die ik op dit moment voor dat probleem zie, is: Gebruik 2 Sena 50S die via BT-intercom met elkaar zijn verbonden. Sena 50S 1 overbrugt dan BT-intercom naar Mesh... Sena 2 verbindt met de telefoon voor Wave... dit kan werken, ervan uitgaande dat Wave BT-bridging laat werken... Ik zal het de volgende keer proberen...

Ten slotte zie ik niet dat dit geld oplevert voor Sena, in plaats daarvan zal het mensen aanmoedigen die in gebieden met een goed mobiel signaal rijden om hun oude apparaten niet te upgraden. Ik ga ervan uit dat het, zodra er massale adoptie is en de kinderziektes zijn verholpen, een betaalde service zal worden... om het hier voor de goede orde te vermelden.

Eén ding dat meer duidelijkheid vereist, is: Is Wave een echte Mesh (zoals Mesh 2.0 of 3.0) of komt er een master-slave-relatie tussen de headsets...

Zello doet NIET het geo-locatie-ding -- Glympse doet dat, maar geen communicatie, dus ik heb ze in tandem gebruikt en zou het GEWELDIG vinden om Wave het goed allemaal in één te zien doen. Dus ik hoop echt dat het samenkomt.

Discussion starter · #83 ·
^ Ik denk dat ik een vermelding heb gezien dat BT intercom niet werkt met Wave, dus die optie om een toegangspunt te zijn voor een niet-mesh headset door BT intercom pairing werkt niet met Wave/mesh.
Begrijp de frustraties.
Ik voel de teleurstelling over het onvermogen van Wave om te integreren in de configuratie van 2018+.

Wave Intercom wordt alleen ondersteund door Sena Mesh Intercom, niet door BT intercom, zoals je al zei.

Alle headsets met een verbinding met een telefoon zijn compatibel met Wave intercom als een op zichzelf staande, op mobiele telefoons gebaseerde intercomoptie, net als Zello

Maar alleen headsets die geschikt zijn voor Sena Mesh intercom (duimen omhoog dat ze het uiteindelijk allemaal doen) zullen de terugval hebben van Wave naar Mesh.

Ik hoop dat de Wave-functionaliteit zich blijft ontwikkelen en dat Sena Wave-compatibiliteitsupdates uitrolt naar alle Mesh-geschikte headsets.

Wave Intercom wordt alleen ondersteund door Sena Mesh Intercom, niet door BT intercom, precies zoals je zei.
Re "ondersteund" -- begrepen dat mesh, niet BT, het fallback-dragersignaal is voor Wave wanneer de mobiele data wegvalt.

Ik verwees naar iets anders. Ik denk dat ik las dat BT intercom helemaal niet compatibel was met Wave mesh, je kunt niet als gateway-knooppunt fungeren voor iemand zoals je dat kunt met vanilla mesh. Dus waar @sunny_gv01 het hieronder over heeft, is gedoemd te mislukken.

Ik ben er helemaal klaar voor om het mis te hebben. Nogmaals. Laat ons weten hoe het gaat @sunny_gv01

Uiteraard werkt BT nog steeds, aangezien dat de manier is waarop je telefoon en headset verbinding maken. Het is niet categorisch dood, maar BT intercom werd specifiek als buitenspel genoemd. Althans in mijn herinnering aan mijn leesbegrip van hun schrijfvaardigheid. Dat zijn veel storingsbronnen.

De hack die ik op dit moment voor dat probleem zie, is: Gebruik 2 Sena 50S die via BT intercom met elkaar zijn verbonden. Sena 50S 1 overbrugt dan BT intercom naar Mesh ... Sena 2 maakt verbinding met de telefoon voor Wave .... dit kan werken, ervan uitgaande dat Wave BT-bridging laat werken ... Ik zal het de volgende keer proberen ...

Ik ben een dinosaurus - heb nog steeds 20 & 30s units zonder plannen om te upgraden. En sommige van mijn rijvrienden hebben de cardo-units die niet goed samenspelen met Sena. Maar hulde aan @Navy Gator voor de info.
Ik ben zelfs een grotere dinosaurus!! Ik gebruik nog steeds bedrade headsets met mijn vrouw als ze met me meerijdt, omdat zij (en ik) een hekel hebben aan de latentievertragingen van de bt-headsets. Ik gebruik nog steeds een Sena 30 k als ik solo rijd, maar alleen om naar muziek te luisteren (zelden) als ik rijd of een telefoontje ontvang (bijna nooit)...

Als ik met een vriend of twee rijd, geven we de voorkeur aan de cb-radio. Ja, ik weet het, ik ben een dinosaurus!! 😁

Les

Begrijp de frustraties.
Ik voel de teleurstelling over het onvermogen van Wave om te integreren in de configuratie van 2018+
<...>
Mijn 0,02 daarover...

Het is zo'n marginale use case... ja, misschien komt het wel goed, maar we moeten eerst de >90% van de gebruikers tevreden stellen.

Nieuwe onthullingen hier? Ik ga dit weekend uit met een vriend die geeky genoeg is om mee te testen. Ik heb een SC2 en zij heeft een 30k, dus we zullen geen uber Wave doen, maar het zou moeten werken.

Trouwens, een ander wetenschappelijk project van mij op dit moment is het proberen te verbeteren van de communicatie voor circuitfietsraces. Ik heb een voorsprong op een degelijke draagbare antenne die een grote verbetering zou moeten zijn. Ik wou echt, echt, echt dat Wave met een PTT-knop zou werken.

Discussion starter · #88 ·
Nieuwe onthullingen hier? Ik ga dit weekend op pad met een vriend die geeky genoeg is om te testen. Ik heb een SC2 en zij heeft een 30k, dus we zullen geen uber Wave doen, maar het zou moeten werken.

Trouwens, een ander wetenschappelijk project van mij op dit moment is het proberen te verbeteren van de communicatie voor circuitfietsraces. Ik heb een tip over een degelijke draagbare antenne die een grote verbetering zou moeten zijn. Ik wou echt, echt, echt dat Wave zou werken met een PTT-knop.
Afgezien van het feit dat het niet gebruikt kan worden bij gebruik van ACP of AA, niets nieuws. Alleen ingesteld om te werken met telefoon-naar-headset-configuratie en niet met een fiets ertussen.

Hopen dit weekend enkele evaluaties te krijgen met GEN 5-rijders

Ik wou ook dat er een PTT-apparaat was voor intercoms, Wave, Mesh 3.0, Mesh 2.0 en DCM

• Like
Reactions: 2023GLtour
Afgezien van het feit dat het niet kan worden gebruikt bij gebruik van ACP of AA, niets nieuws. Alleen ingesteld om te werken met telefoon-naar-headset-configuratie en niet met een fiets in het midden.

Ik hoop dit weekend enkele evaluaties te krijgen met GEN 5-rijders

Ik ook, als er een PTT-apparaat voor intercoms was, Wave, Mesh 3.0, Mesh 2.0 en DCM
Geen van beiden heeft een BT-fiets in het midden.

Ik hoop te porren naar een aantal van de nabijheid versus vriend-dingen, met name het opnieuw verbinden na een drop-out. Ik weet niet zeker of we genoeg op het bereik van 5 - 6 mijl zullen dansen om veel te leren.

Geen van beiden heeft een BT-fiets in het midden.

Ik hoop wat te kunnen doen met de nabijheid versus vriend-dingen, met name het opnieuw verbinden na een drop-out. Ik weet niet zeker of we genoeg op de 5 - 6 mijl afstand zullen dansen om veel te leren.
De laatste keer dat ik reed, was mijn vriend 15 mijl weg, automatisch gedropt voor een telefoontje (dwz hij schakelde de golf niet uit), hij verbond opnieuw zodra het gesprek voorbij was.

Ik neem aan dat als je eenmaal verbonden bent, je verbonden moet blijven zolang je Wave niet uitschakelt... misschien is dat een scenario dat je kunt testen...

Discussion starter · #91 ·
De vorige keer dat ik reed, was mijn vriend 15 mijl verderop, automatisch gedropt voor een telefoontje (dwz hij schakelde de golf niet uit), hij verbond opnieuw toen het gesprek voorbij was.

Mijn aanname is dat als je eenmaal verbonden bent, je verbonden moet blijven zolang je Wave niet uitschakelt... misschien is dat een scenario dat je kunt testen...
Geen theoretische bereiklimiet als jullie allebei in elkaars vriendenlijst staan. - Had dezelfde ervaring ook met een vriend van me.

• Like
Reactions: Big_Bird
Geen theoretische bereiklimiet als je allebei in elkaars vriendenlijst staat. - Had dezelfde ervaring met een vriend van mij.
Om verbonden te blijven, ja, dat lijkt te zijn geëvolueerd, maar dat is mijn huidige begrip. Maar om verbinding te maken? In eerste instantie of na een drop? Ik hoop dat het net zo onbeperkt is, maar heb het tegendeel gehoord, dat je binnen 5 of 6 mijl moet zijn om het te initiëren - in ieder geval voorlopig. Heb je ervaring met dat aspect? Iets waar ik mee ga spelen.

Ik heb deze week een 60S geïnstalleerd en na het lezen van deze thread vraag ik me af of ik meer technologie heb afgebeten dan ik kan verwerken na SMH10, 20S, 50S v1. Ik heb twee vrienden met 60's, maar ze hebben Wave nog niet gebruikt. We zullen zien, maar het is geweldig om getalenteerde mensen te hebben die bereid zijn dit uit te werken in bedieningsinstructies voor de rest van ons. Bedankt jongens!

Discussion starter · #94 ·
Om verbonden te blijven, ja, dat lijkt te zijn geëvolueerd, maar dat is mijn huidige begrip. Maar om verbinding te maken? Aanvankelijk of na een drop? Ik hoop dat het op dezelfde manier onbeperkt is, maar ik heb anders gehoord, dat je binnen 5 of 6 mijl moet zijn om het te initiëren - tenminste voorlopig. Heeft u ervaring met dat aspect? Iets waar ik mee ga spelen.
Om verbinding te maken, moet je binnen 5 mijl zijn.

• Helpful
Reactions: Big_Bird
Discussion starter · #95 ·
Ik heb deze week een 60S geïnstalleerd en na het lezen van deze thread vraag ik me af of ik meer tech heb afgebeten dan ik aankan na SMH10, 20S, 50S v1. Ik heb twee vrienden met 60's, maar ze hebben Wave nog niet gebruikt. We zullen zien, maar het is geweldig om getalenteerde mensen te hebben die bereid zijn dit uit te werken in bedieningsinstructies voor de rest van ons. Bedankt jongens!
Dave
Wave is niet gekoppeld aan de 60S of een headset - hoewel de 60s en elke headset die is bijgewerkt naar Mesh 3.0 een functie heeft om Wave Mesh te laten overnemen.
Je kunt Wave op je telefoon gebruiken zonder headset. Zelfs mensen met een niet-Sena headset kunnen Wave gebruiken.
Als je ACP of AA gebruikt met je 2018, kun je Wave niet tegelijkertijd gebruiken. Sena is zich bewust van de beperking.

Hoewel de jaren 60 en elke headset die is bijgewerkt naar Mesh 3.0 een functie heeft om Wave Mesh te laten voorrang geven.
Bevestiging dat ik in overeenstemming ben met de Clinton-achtige betekenis van "voorrang geven". Ik ga er nog steeds van uit dat Wave normaal alleen op mobiele data draait als provider, terwijl het helm-tot-helm mesh radionetwerk sluimert. Wanneer de mobiele datadekking wegvalt, schakelt wave automatisch over op mesh als back-up provider tussen knooppunten. Sena noemt dat "Intelligente Wave-to-Mesh conversie" en het lijkt een functie te zijn op alle Sena mesh-apparaten, niet alleen op degenen die naar 3.0 zullen upgraden. Zie "legacy Sena Mesh Intercom devices" tekst in de screenshot hieronder van De beste Bluetooth-apparaten voor motorfietsen en actiesporten | Sena Hoewel ik vermoed dat er iets beter is aan 3.0, en als ze ooit mijn vroege 50's updaten, zal ik het misschien zien.

Hoewel ik weet wat de glansbladen zeggen en wat er wordt uitgerold in welke versie van de consumenten-bèta we op dit moment hebben, kan verschillen.

Trouwens, ik neem aan dat dit het batterijverbruik van de telefoon aanzienlijk verhoogt. Ik gebruik een aangedreven cradle, dus het kan me niet schelen, ik zal het waarschijnlijk niet eens bekijken, maar ik vermoed dat iedereen die gewend is om zijn telefoon in een zak te dragen, veel eerder een laag batterijvermogen zal zien.

Image

Discussion starter · #97 ·
Bevestiging dat ik in overeenstemming ben met de Clinton-achtige betekenis van "preempt". Ik ga er nog steeds van uit dat Wave normaal alleen op mobiele data draait als de provider, terwijl het helm-tot-helm mesh radionetwerk sluimert. Wanneer de mobiele datadekking wegvalt, schakelt Wave automatisch over naar mesh als back-up provider tussen knooppunten. Sena noemt dat "Intelligent Wave-to-Mesh conversion" en het lijkt een functie te zijn op alle Sena mesh-apparaten, niet alleen degenen die naar 3.0 worden opgewaardeerd. Zie "legacy Sena Mesh Intercom devices" in de screenshot hieronder van De beste Bluetooth-apparaten voor motorfietsen en actiesporten | Sena Hoewel ik vermoed dat er iets beter is aan 3.0, en als ze ooit mijn vroege 50's updaten, zal ik het misschien zien.

Hoewel ik weet wat de glansbladen zeggen en wat er wordt uitgerold in welke versie van de consumenten-bèta we op dit moment hebben, kan verschillen.

Trouwens, ik neem aan dat dit het batterijverbruik van de telefoon aanzienlijk verhoogt. Ik gebruik een voedingshouder, dus het kan me niet schelen, zal het waarschijnlijk niet eens bekijken, maar ik vermoed dat iedereen die gewend is zijn telefoon in een zak te dragen, veel eerder een laag batterijniveau zal zien.

View attachment 481116
Je hebt het, en het verbruikt inderdaad sneller batterijvermogen.
De overgang tussen Wave en Mesh en terug naar Wave is niet naadloos.
Ik kijk uit naar je gedachten als je het hebt doorgemaakt.

Geteste Wave. Bescheiden succes. Geen grote inzichten. Sommige dingen die me ontgaan.

Ik had Wave aan en reed naar een vriend met Wave aan. We doken op elkaars kleine cirkels op ongeveer 6 mijl hemelsbreed (niet 5), en ze nam contact op. Makkelijk. We hebben het niet getest aan het vertrek van de dingen, aangezien is vastgesteld dat de verbindingen standhouden naarmate je verder weg bent, zolang je de verbinding niet verbreekt. Ook het wegvallen van het mobiele signaal is niet getest.

Gebruikte apparatuur: mijn SC2 (50 in een Schuberth-hoes) up-to-date, haar 30k, niet zeker welke versie maar niet recent geüpdatet, dan een vroeg model 50s van een andere man waarvoor de nieuwe mesh nog niet beschikbaar is.

De spraakkwaliteit was oké, maar ik kreeg een echo aan mijn kant, van mijn eigen stem, een vertraging van ongeveer een halve seconde. Niet aan haar kant.

Mijn SC2 leek niet de dubbele tap mesh-knop om Wave aan/uit te zetten te doen. De enige manier om Wave aan/uit te zetten was via de knop op de telefoon. Het is gemakkelijk te geloven dat dat een functie is van de white label-eigenaardigheid en geen update. Het zijn niet dezelfde knoppen als de 50s, meer zoals een 50r.

50s-man was niet bijzonder trainbaar voor de dubbele tap, dus ik weet niet zeker of het of hij faalde, maar ik hoorde duidelijk Naam verliet Wave en Naam voegde zich bij Wave toen hij zijn mesh aan/uit knoeide, wat hij kon doen met een headset mesh-knopdruk in tegenstelling tot ik met de SC2. Zoals geadverteerd, was Wave & Mesh een keuze tussen beide.

We reden een tijdje en zagen nooit iemand anders in de locatiegebaseerde Wave. Ik denk niet dat de op vrienden gebaseerde dingen al zijn uitgerold en er was geen duidelijke manier om onze groep te scheiden van de ongewassenen als we er toevallig een tegenkwamen. Ik neem aan dat we dat niet deden, d.w.z. dat het niet wij waren in een privé vriendengroep, we waren "open Wave" in feite niemand anders in de buurt.

Ik was blij om de prominente microfoon aan/uit-bediening op het Wave-scherm te zien, maar het is nog steeds niet de PTT-functie waar ik naar verlang.

Discussion starter · #100 ·
81 - 100 of 122 Posts